معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود ۸ تا ۹ فروند هواپیمای ایرباس نو به ناوگان هوایی ایران در سال جاری میلادی و تا پایان دی ماه جاری خبر داد. به گزارش فارس، علی عابدزاده اظهار داشت: طبق توافق انجام شده قرار است ۸ تا ۹ فروند از هواپیماهای خریداری شده ایرباس در سال […]
معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود ۸ تا ۹ فروند هواپیمای ایرباس نو به ناوگان هوایی ایران در سال جاری میلادی و تا پایان دی ماه جاری خبر داد.
به گزارش فارس، علی عابدزاده اظهار داشت: طبق توافق انجام شده قرار است ۸ تا ۹ فروند از هواپیماهای خریداری شده ایرباس در سال جاری میلادی به ناوگان هوایی ایران تحویل داده شود.
عابدزاده افزود: البته مسایل تأمین منابع مالی و ایجاد ضمانت برای خرید از فرایندهای این قرارداد است و مذاکرات لازم در اینباره نیز در حال انجام است.
وی ادامه داد: شرایط و ارتباطات بینالمللی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و حتی آسیایی بهبود یافته بهطوری که شرکتهای فعال در صنعت هوانوردی از نقاط مختلف دنیا از جمله برزیل، کانادا و حتی ژاپن آماده مذاکره با ایران هستند.
عابدزاده افزود: امیدواریم در توافق بین ایران و اروپا، در سال ۲۰۱۶ تحویل هواپیماهای نو آغاز شود ضمن اینکه شرکتهای هواپیمایی نیز از ورود هواپیماهای نو استقبال کردند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در طول چند ماه اخیر که سیاست سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر نوسازی ناوگان تغییر کرد، تلاش شد از ورود هواپیماهای قدیمی به کشور جلوگیری شود و شرکتهای هواپیمایی نیز از این تصمیم تبعیت کردند.
وی گفت: هواپیماهایی که در حال حاضر وارد کشور میشوند نسبت به هواپیماهای قبلی جدیدتر هستند، بهطوری که هواپیماهایی که وارد کشور میشوند، مدل ساخت ۲۰۰۰ میلادی به بالا هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به بهبود ارتباطات بینالمللی ایران و کشورهای اروپایی شرکتهای اجاره دهنده و فروش هواپیما تمایل بیشتری برای مذاکره مستقیم با شرکتهای ایرانی دارند بهطوری که تقریباً همه سازندگان هواپیما در دنیا با ایران ارتباط دارند، حتی ژاپن که هنوز هواپیمای تولیدی ۱۰۰ نفره خود را عملیاتی نکرده است نیز به شرکتهای ایرانی پیشنهادات خود را ارایه دادند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آموزش نیروی انسانی با ورود هواپیماهای نو به کشور و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی صنعت هوانوردی برای همه بخشها از جمله تعمیرات و نگهداری هواپیما، بازرگانی، آموزش، تنظیم مقررات، قراردادهای فیمابین ایران و سایر کشورها برنامهریزی کرده است که یکی از این برنامهها تقویت بخش آموزش است.
وی ادامه داد: در حوزه توسعه کروی پروازی در بخش خلبان نیز شاهد بیکاری تعدادی از خلبانان جوان در کشور هستیم که شرکتهای هواپیمایی را باید برای جذب این خلبانان تشویق کنیم تا به عنوان خلبان اول فعالیت کنند، هر چند مجوز پرواز به عنوان خلبان اول یک فرایند زمان بر است اما شرکتها باید در این زمینه نسبت به جذب این خلبانان اقدام کنند.
عابدزاده درباره ظرفیت فرودگاههای کشور برای ورود هواپیماهای نو به کشور نیز گفت: خوشبختانه به اندازه کافی در کشور فرودگاه وجود دارد اما یکی از نقاط ضعف فرودگاهی، فضاهای پارکینگ برای هواپیما است که احداث پارکینگ فرایند پیچیدهای در فرودگاهها نیست.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه توسعه ظرفیت و احداث پارکینگ در فرودگاهها فعالیت پیچیدهای نیست، افزود: ظرفیت فرودگاههای کشور در حال حاضر ۳ برابر ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر است که با مختصر توجهی با این کاستیها، امکان جبران کمبودها وجود دارد..
عابدزاده با اشاره به تمایل شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای مذاکره با ایران گفت: دولت آمریکا چند ماه پیش مجوز ارتباط این شرکت با ایران را صادر کرد و این مذاکرات به تدریج جدیتر میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.