معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها:بخشی از طلب پیمانکاران آزادراه اصفهان-شیراز پرداخت شد

  شریک دولت در آزادراه اصفهان-شیراز کم آورد/ورود سرمایه‌گذاران جدید داخلی-خارجی‌ در قالب کنسرسیوم معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان این‌که بخشی از طلب پیمانکاران آزادراه اصفهان-شیراز از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد، گفت: طرف مشارکت مشکل تأمین نقدینگی دارد که مقرر شد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب کنسرسیوم ایرانی در این […]

 

شریک دولت در آزادراه اصفهان-شیراز کم آورد/ورود سرمایه‌گذاران جدید داخلی-خارجی‌ در قالب کنسرسیوم

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان این‌که بخشی از طلب پیمانکاران آزادراه اصفهان-شیراز از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد، گفت: طرف مشارکت مشکل تأمین نقدینگی دارد که مقرر شد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب کنسرسیوم ایرانی در این آزادراه مشارکت مالی کنند.

حسن احمدی‌نوری در گفت‌‌وگو با فارس با اشاره به ورود سرمایه‌گذاری داخلی-خارجی به آزادراه اصفهان-شیراز‌، اظهار داشت: تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب جزو اولویت‌های اصلی دولت است.

کاهش ۱۳۰ کیلومتری فاصله اصفهان-شیراز

وی با بیان این‌که این مسیر آزادراهی از جاده موجود ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر است، به مزایای اجرای پروژه اشاره کرد و افزود: کاهش زمان سفر برای انواع وسایل نقلیه، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش مصرف سوخت، کاهش چشمگیر شمار تلفات و مجروحان حوادث رانندگی از مزایای اجرا شدن این پروژه خواهد بود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بیان کرد: این پروژه با محورهای اصفهان – شیراز، سمیرم – یاسوج و مرودشت تقاطع داشته و در انتها به کمربندی شمال شرقی شیراز‌ متصل می‌شود.

احمدی نوری با اشاره به این‌که پروژه در حال حاضر ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: نخستین تجربه استفاده از بتون در روسازی یک آزادراه، در این پروژه استفاده می‌شود.

 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور یادآور شد: آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان حلقه ارتباطی بین ۶ استان در مرکز، جنوب و جنوب غرب و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب مطرح است.