دیگر سال ۸۸ و ۷۸ نیست، اکنون سال ۹۶ است

رییس‌جمهور در همایش سراسری قوه قضاییه دیگر سال ۸۸ و ۷۸ نیست، اکنون سال ۹۶ است رییس‌جمهور با اشاره به این‌که به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبری انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردیم، گفت: اکنون انتخابات به پایان رسیده و نوبت ما مسؤولان است که مشکلات کشور و مردم را حل […]

رییس‌جمهور در همایش سراسری قوه قضاییه

دیگر سال ۸۸ و ۷۸ نیست، اکنون سال ۹۶ است

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبری انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردیم، گفت: اکنون انتخابات به پایان رسیده و نوبت ما مسؤولان است که مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌روحانی در همایش سراسری قوه‌قضاییه با اشاره به تحمیل جنگ و تحریم از سوی دشمن به کشور اظهار کرد: ما با ایستادگی مردم توانستیم از جنگ و تحریم عبور کنیم. مردم ایستادند مشکلات را تحمل کردند اما پشت نظام را خالی نکردند.

وی در ادامه افزود: از بین رفتن آثار جنگ و تحریم سال‌ها طول می‌کشد اما از آغاز دولت یازدهم در شرایطی قرار داریم که اگر دست به دست هم دهیم و نگذاریم توطئه دیگران کارگر بیفتد، می‌توانیم تا پایان قرن تا حد زیادی مشکلات گذشته را جبران کنیم.

رییس دولت یازدهم همچنین خاطر نشان کرد: حدود ۸ سال اشتغال خالص ما صفر بوده است. اما داریم به تدریج از این شرایط خارج می‌شویم. اما شرایط سال‌های ۸۵ تا ۹۲ را یادمان می‌رود. یادمان می‌رود در سال ۹۲ با رکود بی‌نظیری در تاریخ کشور روبرو بودیم و تقریباً رشد اقتصادی کشور منفی ۷ درصد بود. امروز بعضی از رکود حرف می‌زنند که اشکالی ندارد؛ اما در سال ۹۱ که رشد کشور منفی ۶٫۸ درصد بود در روزنامه‌ها، سایت‌ها، صداوسیما و بیان شریفشان، کلمه رکود کم‌تر می‌شنیدیم اما اکنون که از رکود عبور کرده‌ایم و به رشد اقتصادی مثبت ۸٫۳درصد طبق گفته مرکز آمار و به رشد ۱۲٫۵ درصد طبق آمار بانک مرکزی رسیده‌ایم تازه عده‌ای کلمه رکود را یاد گرفته‌اند که آن را ادا بفرمایند.

روحانی ادامه داد: در بهار ۹۶ آمار ایجاد اشتغال ۷۰۳ هزار اشتغال است. اگر این آمار تا پایان سال ۷۰۰ هزار شغل جدید هم باشد، بازهم عقب هستیم. هنوز شرایط ما خوب نیست و به اندازه کافی رونق و اشتغال نداریم. اما چه کار می‌توانیم بکنیم؟ هیچ چیزی بالاتر از اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی نیست. اگر مردم نسبت به دولت و نظام اعتمادشان کم شود و در تردید قرار بگیرند، نمی‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. اگر توانستیم قیمت ارز را در ۴ سال نسبتاً متعادل در بازار نگه داریم به خاطر اعتماد مردم به دولت است.

وی با بیان این‌که ما از آزمایش بسیار بزرگی پیروز خارج شده و به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبر انقلاب بهترین انتخابات را برگزار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: همه باید خوشحال باشیم، زیرا همه شریک بودیم و کار کردیم. حالا دوره رقابت انتخابات ویژگی خاص خود را دارد. آن دوران تمام شده است. ما انتخابات با نشاط و کم‌حاشیه‌ای داشتیم که حامیان نامزد‌ها به هم فحاشی نکرده و هر کس به نفع نامزد خود شعار داد. اجتماعات بزرگ ۱۰هزار و ۲۰ هزار نفری برگزار شد اما هیچ‌کسی هنجارشکنی نکرد. این یعنی انقلاب ما به ۴۰سالگی یعنی به بلوغ رسیده است. الان دیگر سال ۸۸ و ۷۸ نیست. اکنون سال ۹۶ است. در این شرایط بسیار خوب بعد انتخابات آیا باید از نو رقابت انتخاباتی را بازخوانی کنیم؟ کدام عقل سلیم این را می‌گوید؟دوران رقابت انتخاباتی مال همان دوره است.

کابینه آینده باید کابینه کار باشد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کابینه آینده باید کابینه کار باشد، گفت: رییس‌جمهور محترم معیار اصلی خود را کارآمدی و انقلابی بودن قرار دهد.

علی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر و شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی استوانه محکمی برای انقلاب و نظام اسلامی بود. ایشان یک انقلابی واقعی بود که درد انقلاب داشت و در سال‌های پیش از انقلاب در کنار دیگر مبارزین به دنبال سامان‌دهی مسایل انقلاب با راهنمایی امام(ره) بودند.

وی افزود: ساماندهی به روحانیت برای این‌که بتواند امور انقلاب را اداره کند، بر عهده شهید بهشتی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید بهشتی در شکل‌دهی به نظام جمهوری اسلامی خصوصاً اصل ولایت‌فقیه نقش اساسی داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خبر سرکوبی داعش در عراق خبر خوب و ارزشمندی است گفت: نقش آیت‌ا…سیستانی در صدور فتوای جهاد و تشکیل حشدالشعبی بسیار در این باره مؤثر بود.

تشکیل نهاد «حقوق شهروندی» خلاف قانون اساسی و خلاف شرع است

رییس قوه قضاییه نیز گفت: قانون اساسی کشورمان در موارد متعدد به‌طور دقیق و به بهترین نحو جایگاه قوه قضاییه را مشخص کرده است.

آیت‌ا…صادق‌آملی‌لاریجانی در ادامه همایش سراسری دستگاه قضایی کشور با اعلام این مطلب افزود: جایگاه و نقش قوه قضاییه در اصل ۱۵۶ قانونی اساسی مورد اشاره قرار گرفته است.

رییس قوه قضاییه گفت: یک آقایی بلند می‌شود در یک نقد غیرمنصفانه میگوید فلان حکم در طول ۳هزار سال گذشته بی‌سابقه بوده است البته که این اظهارنظر درست نیست. ما نمی‌خواهیم دور دستگاه قضایی کشور دیوار بکشیم و نمی‌گوییم همه دستگاه قضایی هم بدون اشکال است اما قرار نیست ما قاضی که قرار است فصل‌الخطاب باشد را زیر سؤال ببریم.

آملی‌لاریجانی افزود: امروز وزیر خارجه آمریکا می‌آید و حرف از تغییر نظام می‌زنند و اتفاقاً می‌گوید که چشمش به داخلی‌هاست برای سرنگونی نظام.

وی ادامه داد: باید همه ما بیدار باشیم و بدانیم که دارند برای تغییر نظام طراحی می‌کنند و همچنین باید بدانیم این حرف‌ها به صورت مشابه از کدام حلقوم‌های داخلی شنیده می‌شود.

وی افزود: این افراد داخلی اگر سلاح داشته باشند که محارب شناخته می‌شوند و آنهایی هم که صلاح نداشته باشند اما در بهم زدن کلی نظام نقش داشته باشند مفسدفی‌الارض محسوب می‌شوند.

رییس قوه قضاییه به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت دیدیم که چگونه دشمنان نظام پشت سر فتنه‌گران ایستادند و داشتند حمایت می‌کردند از اینها و جالب است که شعارشان هم موضوع حقوق بشر بود که جز مضحکه‌ای چیز دیگری نبود.

 

وی افزود: همه ما باید حواسمان به حرف‌هایی که می‌زنیم باشد و بدانیم چه می‌گوییم. ما در فتنه ۸۸ ایستادیم و در آینده هم پای نظام هستیم و از کیان نظام دفاع خواهیم کرد.