آمریکا از نقش خود در عملیات موصل پرده برداشت

آمریکا از نقش خود در عملیات موصل پرده برداشت ارتش آمریکا برای اولین بار به توضیح نقشی که در عملیات موصل ایفا کرده پرداخت و اعلام کرد، علاوه بر حمایت‌های هوایی و توپخانه‌ای در طول این عملیات از نیروهای عراقی، تمرکزش بر جلوگیری از تیراندازی این نیرو‌ها به یکدیگر بوده است. علاوه بر این نیروهای […]

آمریکا از نقش خود در عملیات موصل پرده برداشت

ارتش آمریکا برای اولین بار به توضیح نقشی که در عملیات موصل ایفا کرده پرداخت و اعلام کرد، علاوه بر حمایت‌های هوایی و توپخانه‌ای در طول این عملیات از نیروهای عراقی، تمرکزش بر جلوگیری از تیراندازی این نیرو‌ها به یکدیگر بوده است. علاوه بر این نیروهای عراقی در طول چند ساعت اخیر خسارات مالی و تلفات انسانی بزرگی به تشکیلات تروریستی داعش در موصل وارد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، ژنرال پت‌ورک، از مشاوران ارتش آمریکا گفت: شناسایی هدف طرف دیگر در تمامی اوقات اصل سیاسی ما بود تا مطمئن شویم که نیروهای مبارز در حال پیشروی به سمت هدف و نه نیروهای خودی هستند و به این ترتیب به آنها کمک کنیم بر روی هدفشان متمرکز شوند و بتوانند در میادین نبرد تغییر جهت‌های سریع و ویژه‌ای داشته باشند.

ورک افزود: کوچک بودن مساحت محل عملیات برای بازپس‌گیری آخرین پایگاه داعش در عراق نیروهای آمریکایی را بر آن داشت که در راستای ممانعت از تیراندازی نیروهای عراقی به نیروهای خودی تلاش کنند.

 

نیروهای آمریکایی اطلاعات نظامی و میدانی را به ارتش، پلیس فدرال و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ابلاغ می‌کردند تا آنها از نقاط استقرار یکدیگر و اهدافشان مطلع شوند و این علاوه بر حمایت نظامی مستقیمی بود که آمریکایی‌‌ها با بمباران هوایی و توپخانه‌ای برای مدت ۸ ماه به نیروهای عراقی ارایه می‌کردند.