بازار قاچاق قطعات خودرو همچنان داغ است

رییس اتاق اصناف ایران بازار قاچاق قطعات خودرو همچنان داغ است رییس اتاق اصناف ایران از داغ بودن بازار قاچاق قطعات یدکی خودرو و کنترل نشدن ورود این کالا خبر داد. علی فاضلی در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به این‌که مسؤولان ذی‌ربط باید […]

رییس اتاق اصناف ایران

بازار قاچاق قطعات خودرو همچنان داغ است

رییس اتاق اصناف ایران از داغ بودن بازار قاچاق قطعات یدکی خودرو و کنترل نشدن ورود این کالا خبر داد.

علی فاضلی در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به این‌که مسؤولان ذی‌ربط باید در این بخش توجه بیش‌تری داشته باشند، اظهارکرد: تولید قطعات بی‌کیفیت در داخل کشور و عرضه آن با نام برندهای معروف از دیگر معضلات بازار قطعات خودرو است.

وی واحدهای بدون پروانه را محل تولید قطعات تقلبی و بی‌کیفیت دانست و گفت: با توجه به ارتباط این قطعات با جان مردم، مصرف‌کنندگان باید برای خرید این قطعات به مراکز دارای پروانه کسب مراجعه کنند.

رییس اتاق اصناف ایران حجم کم واردات قطعات یدکی خودرو را ناشی از موفقیت تولیدکنندگان داخلی برای تأمین این بازار اعلام کرد و گفت: در مجموعه این نمایشگاه اتحادیه‌های همگن کشوری حضور دارند که در صورت توجه بیش‌تر به آنها و رعایت استاندارد و تولید با کیفیت می‌توانند رونق بیش‌تری برای تولید خود ایجاد کنند.

فاضلی همچنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اختصاص وام به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ادامه‌داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان در این طرح به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تحت پوشش اصناف اختصاص می‌یابد که در چند روز آینده به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

قطعات زیر پله‌ای بلای جان تعمیرکاران خودرو

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، قطعات بی‌کیفیت بسته‌بندی شده در زیرپله‌ها را بلای جان تعمیرکاران خودرو اعلام کرد.

علیرضا نیک‌آیین نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی خودرو با اشاره به این‌که وجود قطعات بی‌کیفیت سبب از بین رفتن سرمایه‌های زیادی می‌شود، اظهارکرد: دقت در کپی‌برداری از قطعات خودرو به حدی است که شناسایی آن برای تعمیرکاران نیز در برخی موارد غیرممکن شده است.

وی با اشاره به ضعف موجود در ضمانت قطعات خودرو گفت: وزارت صنعت باید تعریف سازوکار مشخص، امکان گارانتی قطعات خودرو را به‌طور کامل فراهم کند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو عمر قطعات بی‌کیفیت موجود در بازار را بسیار کوتاه دانست و ادامه‌داد: این قطعات تعداد مراجعات خودرو را به تعمیرگاه‌ها چند برابر کرده است.

 

وی گفت: برگزاری این نوع نمایشگاه‌های تخصصی سبب آشنایی تولید‌کننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده برای دسترسی به قطعات با کیفیت می‌شود.