سخنگوی کمیسیون تلفیق:هیچ افزایش تعرفه‌ای به تصویب نرسیده است

  محمد رضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق پس از سخنان موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه سال جاری در سخنانی به انتقاد‌ها نسبت به عملکرد این کمیسیون پاسخ داد و اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای برای سال جاری به تصویب نرسیده است. وی ادامه داد: کاهش چشمگیر احکام در بودجه، عدم […]

 

محمد رضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق پس از سخنان موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه سال جاری در سخنانی به انتقاد‌ها نسبت به عملکرد این کمیسیون پاسخ داد و اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای برای سال جاری به تصویب نرسیده است.

وی ادامه داد: کاهش چشمگیر احکام در بودجه، عدم تعرض به سایر احکام و کاهش سهم نفت در بودجه عموم از ویژگی‌های بودجه سال ۹۵ کل کشور است.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان که گفت فروش نفت افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: باید به این نکته توجه شود که مهم فروش نفت نیست بلکه استفاده عدد و رقمی از درآمدهای حاصل از فروش نفت در بودجه عمومی است که به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: در بودجه سال جاری حدود ۵۰ میلیارد دلار به طرح‌های دارای توجیه فنی به عنوان تسهیلات اختصاص و همچنین سرمایه بانک‌ها افزایش می‌یابد.

پورابراهیمی تصریح کرد: همچنین بدهی دولت از طریق واگذاری سهام و سهم‌الشرکه صورت خواهد گرفت و بدین طریق یکی از بدهی‌های دولت از جمله بدهی دولت به صندوق فولاد کشور پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که در لایحه بودجه سال جاری اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین دغدغه نمایندگان بود، گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق به دنبال ایجاد عدالت در توزیع منابع بودجه بودند که یکی از اصلی‌‌ترین موارد اقتصاد مقاومتی است.

وی که می‌خواست درباره ویژگی‌های هدفمندی یارانه‌ها و اقتصاد مقاومتی صحبت کند، با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد.

نمایندگان از وی خواستند که درباره این موارد در حین بررسی جزییات لایحه بودجه صحبت کند زیرا به وقت نماز نزدیک شده بودند.