عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران ایران در صادرات به قطر هم از ترکیه جا ماند زمانی گفت: ما مشغول مذاکره و صحبت برای صادرات بودیم که ترکیهایها کامیونها و هواپیماهای خود را به سمت قطر روانه کرده و محصولات خود را در ویترینهای بازارهای این کشور چیدند. علیمحمدزمانی، صادرکننده در حوزه صنایع غذایی در […]
عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران
ایران در صادرات به قطر هم از ترکیه جا ماند
زمانی گفت: ما مشغول مذاکره و صحبت برای صادرات بودیم که ترکیهایها کامیونها و هواپیماهای خود را به سمت قطر روانه کرده و محصولات خود را در ویترینهای بازارهای این کشور چیدند.
علیمحمدزمانی، صادرکننده در حوزه صنایع غذایی در گفتوگو با نسیم آنلاین بیان کرد: وضعیت صادرات نسبت به سال قبل نه تنها افزایشی نداشته است بلکه کمتر نیز شده است البته آمار دقیقی در این رابطه نمیتوان داد زیرا میزان صادرات دائماً در نوسان است.
وی افزود: یکی از دلایل عمده کاهش صادرات این است که صنعت از حمایتهای لازم برخوردار نیست و این در حالی است که بازارهای رقیب از مشوقهای صادراتی زیادی برخوردار هستند.
عضو اتاق بازرگانی قزوین تأکید کرد: از دیگر مشکلات برای صادرات محصولات این صنعت گرانتر تمام شدن هزینه تولید و همچنین مشکلات مرتبط با صنایع بستهبندی است که در این زمینه توان رقابتی ما را پایین آورده است.
وی عنوانکرد: بزرگترین رقیب اصلی در رابطه با صنایع غذایی ترکیه است که در بازارهای هدف فعال هستند، چین، اردن نیز از دیگر کشورهای رقیب در این رابطه به حساب میآیند.
زمانی در رابطه با صادرات به کشور قطر بیان کرد: نمیتوان قطر را یک فرصت بلندمدت تلقی کرد با این حال باید تلاش کرد و همین فرصت کوتاه را نیز غنیمت شمرد.
عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران خاطرنشان کرد: ما از این زمان کوتاه هم نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم و این در حالی است که ترکیه به راحتی از این فرصت استفاده کرده و در زمینه صادرات صنایع غذایی به قطر، به خوبی ورود کرده و ما تاکنون نتوانستهایم جایگاه خود را در این بازار پیدا کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مشغول مذاکره و صحبت برای صادرات بودیم که ترکیهایها کامیونها و هواپیماهای خود را به سمت قطر روانه کرده و محصولات خود را در ویترینهای بازارهای قطر نشاندند و همین موجب شد در این بازار نیز نسبت به ترکیه عقب بمانیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.