تولیدکنندگان به واردکنندگان کالاهای چینی تبدیل شدند

  علی محمدزاده گفت: انتظارمان این بود بعد از برجام ثبات اقتصادی ایجاد شود، اما تاکنون دردی از تولید درمان نشده است. یک تولیدکننده اسباب بازی در گفت‌وگو با ‌نسیم‌آنلاین در رابطه با وضعیت بازار اسباب بازی بیان ‌داشت: شرایط تولید بسیار سخت شده است به‌طوری که تولیدکننده‌ها را وادار کرده تا تمایل داشته باشند […]

 

علی محمدزاده گفت: انتظارمان این بود بعد از برجام ثبات اقتصادی ایجاد شود، اما تاکنون دردی از تولید درمان نشده است.

یک تولیدکننده اسباب بازی در گفت‌وگو با ‌نسیم‌آنلاین در رابطه با وضعیت بازار اسباب بازی بیان ‌داشت: شرایط تولید بسیار سخت شده است به‌طوری که تولیدکننده‌ها را وادار کرده تا تمایل داشته باشند به واردکنندگان اسباب بازی تبدیل شوند.

وی ادامه‌ داد: قبل از برجام همه منتظر بودند تا ببینند چه بر سر اقتصاد می‌آید اما ما در حوزه فعالیت خود هیچ‌گونه تغییری را حس نکردیم.

این تولیدکننده اسباب بازی اظهار ‌داشت: انتظار ما این بود که بعد از برجام دلار ثبات پیدا کرده و پایین‌تر بیاید و خریدهای دلاری ما نیز آسان‌تر شود، اما دقیقاً برعکس شد و دلار به جای این که پایین بیاید بالا هم رفت و این خلاف انتظار ما بود. بنابراین می‌توان گفت که تاکنون برجام دردی از تولیدکننده درمان نکرده است.

وی اضافه‌ کرد: بازار نیز در شرایط خوبی قرار ندارد به‌طوری که خرید و فروش زیادی صورت نمی‌گیرد و از طرفی به خاطر اوضاع نابسامان اقتصادی چک‌های برگشتی بسیار زیاد شده است.

محمدزاده گفت: به‌طور طبیعی با توجه به گران شدن مواد اولیه تولید اسباب بازی و همچنین اضافه شدن سایر شرایط از جمله حقوق کارگری تولیدکننده امسال باید ۱۵ تا ۲۰ درصد بر روی قیمت اجناس خود اضافه کنم اما بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد و ما هنوز به اجبار کالاهای خود را با قیمت سال ۹۳ به فروش می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: رکود در بازار برای کالاهای درجه یک هم بیداد می‌کند وای به حال کالاهایی مانند اسباب بازی که جز کالاهای درجه چهارم محسوب می‌شوند.

 

این تولیدکننده گفت: همین وضعیت نیز باعث شده تا ما مجبور شویم تعداد کارگران خود را به نصف تغییر دهیم و این در حالی است که واقعاً برای خود ما نیز سخت است که در چنین شرایط اقتصادی عذر کارگری را که چندین سال است برای ما کار می‌کند بخواهیم.