فرار سرمایه‌ها از بخش تولید در پی سود بالای بانکی

  محمدرضا نجفی‌منش در خصوص موضوع نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: بخش خصوصی به شرطی که فضای فعالیتش فراهم باشد توانایی لازم را دارد که به میدان بیاید و به کشور خدمت کند. به گزارش مناقصه‌مزایده رییس کمیسیون تسهیل کار اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: عزم دولت و رییس‌جمهور بر ایجاد فضای مناسب […]

 

محمدرضا نجفی‌منش در خصوص موضوع نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: بخش خصوصی به شرطی که فضای فعالیتش فراهم باشد توانایی لازم را دارد که به میدان بیاید و به کشور خدمت کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده رییس کمیسیون تسهیل کار اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: عزم دولت و رییس‌جمهور بر ایجاد فضای مناسب برای بخش خصوصی است و این مورد قابل تحسین است.

وی با اشاره به میزان سوددهی بانک‌ها به سپرده‌ها گفت: میزان سوددهی بانک‌ها به مردم این انگیزه را می‌دهد که دنبال کار نروند و پول خود را در بانک‌ها بگذارند که این مسأله به تولید در جامعه ضربه می‌زند.

رییس کمیسیون تسهیل کار اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان ‌کرد: در سال گذشته بانک‌ها ۵۰ میلیارد دلار سود به سپرده‌گذاران داده‌اند که باید این روند تصحیح شود.

وی تأکید ‌کرد: یکی از راه‌حل‌هایی که می‌تواند بخش خصوصی را قوی کند پایین آوردن سود سپرده‌گذاری و سوق دادن این پول‌‌‌‌ها به سمت تولید است.

رییس کمیسیون تسهیل کار اتاق بازرگانی ایران گفت: رفع موانع و کوچک‌سازی دولت راه‌حل اصلی عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

نجفی‌منش افزود: در اتاق، کمیسیونی برای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده تا ما نیز به عنوان فعال اقتصادی در اجرای این مهم، سهیم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سفر فعالان اقتصادی به برخی کشور‌‌‌ها برای تفاهم و تبادلات تجاری و اقتصادی گفت: اکنون با زمان قبل از برجام شرایط متفاوت شده و استقبال زیادی از روابط با ایرانی‌‌‌‌ها می‌کنند.

نجفی‌منش افزود: هم اکنون سیتروئن‌، پژو و برخی دیگر از شرکت‌ها با سایپا و ایران خودرو قرارداد بسته‌اند تا با مشارکت ۵۰ – ۵۰ محصولات خود را در ایران با انتقال فن‌آوری تولید کنند.

 

وی گفت: دولت و وزارت خارجه تلاش زیادی می‌کنند تا مشکل نقل ‌و انتقال پولی را حل کنند، زیرا همچنان نقل‌ و انتقال پولی با ایران از جانب بانک‌های اروپایی به سختی انجام می‌شود و این معضلی برای شرکت‌های اروپایی است اما نباید عجول باشیم و باید کمی صبر کنیم تا در آینده این مسأله نیز حل شود.