مصوبه ترک‌تشریفاتی از سوی دولت برای کمک به هپکو

نماینده اراک مطرح‌کرد مصوبه ترک‌تشریفاتی از سوی دولت برای کمک به هپکو عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که عمل نکردن سهام‌دار جدید هپکو به تعهدات خود و طولانی شدن روند واگذاری سهام باعث اعتراض کارکنان این شرکت شد، گفت: به زودی با برگزاری جلساتی مشکلات این شرکت را حل می‌کنیم. سیدمهدی مقدسی […]

نماینده اراک مطرح‌کرد

مصوبه ترک‌تشریفاتی از سوی دولت برای کمک به هپکو

عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که عمل نکردن سهام‌دار جدید هپکو به تعهدات خود و طولانی شدن روند واگذاری سهام باعث اعتراض کارکنان این شرکت شد، گفت: به زودی با برگزاری جلساتی مشکلات این شرکت را حل می‌کنیم.

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره دلایل اعتراض کارکنان شرکت هپکو، گفت: شرکت هپکو در دوره گذشته به فردی واگذار شد که با عدم عمل به تعهدات خود باعث بروز برخی مشکلات شده بود و این سهام‌دار استراتژی مناسبی را برای اداره شرکت نداشته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که اعتراضاتی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارکنان شرکت هپکو و مسؤولین استانی به وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن‌ و تجارت و مسؤولین خصوصی‌سازی شد که چرا خریدار جدید شرکت هپکو به تعهدات خود عمل نمی‌کند، اظهارکرد: سازمان خصوصی‌سازی بعد از بررسی‌های لازم با تأیید اعتراض معترضین با برگزاری مزایده چند مرحله‌ای سهام عمده این شرکت را به شخص جدیدی واگذار کرد.

وی با تأکید بر این‌که سهام‌دار جدید تعهداتی به‌کارکنان شرکت هپکو دارد، بیان‌کرد: با توجه به طول کشیدن فرایند قانونی واگذاری، کارگران این شرکت معوقات و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و انتظار دارند که خریدار جدید هرچه سریع‌تر به تعهدات خود عمل کنند.

مقدسی با اشاره به این‌که دولت اخیراً در جهت تقویت شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات راهسازی یک مصوبه برای ترک‌تشریفات ارایه کرده است که شامل حال شرکت هپکو نیز می‌شود، افزود: بعد از جلسه با رییس سازمان خصوصی‌سازی به ایشان تأکید کردم جلسه‌ای را با قید فوریت برگزار کنند تا تعهدات دولت و خریدار را پیگیری کنند و از همه مهم‌تر حقوق معوقه کارگران شرکت هپکو را زودتر پرداخت کنند.

نماینده مردم ساوه در مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر این‌که به زودی جلسه‌ای پیرامون مشکلات شرکت هپکو با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سهام‌دار جدید شرکت هپکو برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: مطالباتی کارگران که قرار بود تا خردادماه سال جاری پرداخت می‌شد تا‌کنون پرداخت نشده است، دولت و سهام‌دار جدید هرچه سریع‌تر به تعهدات خود عمل کنند.

 

عضو کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی در پایان، خاطرنشان‌کرد: اگر سهام‌دار جدید حقوق و معوقات کارگران شرکت هپکو را پرداخت کند در بخش‌های مختلف حمایت همه جانبه‌ای از او خواهیم داشت.