عرضه مزایده‌ای گندم در بورس کالا

عرضه مزایده‌ای گندم در بورس کالا مدیرعامل یکی از کارگزاران بورس درباره نگرانی از عرضه گندم در بورس کالا گفت: این امیدواری در سنوات گذشته با اجرای موفق در عرضه ذرت و جو به وجود آمده بنابراین دیگر نگرانی در این رابطه وجود ندارد. حسن رضایی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتقادات […]

عرضه مزایده‌ای گندم در بورس کالا

مدیرعامل یکی از کارگزاران بورس درباره نگرانی از عرضه گندم در بورس کالا گفت: این امیدواری در سنوات گذشته با اجرای موفق در عرضه ذرت و جو به وجود آمده بنابراین دیگر نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

حسن رضایی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتقادات عرضه گندم در بورس کالا اظهارکرد: در بورس کالا مصرف‌کنندگان دسترسی مستقیمی به خرید تضمینی غلات و گندم دارند.

وی با اشاره به این‌که این طرح سنتی هرساله در بورس کالا صورت می‌پذیرد، عنوان‌کرد: بر این اساس محصول از طریق مزایده عمومی به افراد واگذار و همچنین دولت هزینه متحمل شده را با افزایش قیمت تمام شده این محصول، در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

رضایی‌پور با بیان این‌که در سال‌های اخیر مشکلات بودجه برای خرید تضمینی تأمین نشده، عنوان‌کرد: براساس ماده ۳۲ قانون افزایش بهره‌وری حداکثر تا ۳ روز کاری وجه محصول، از طریق بورس کالا پرداخت می‌شود و این درحالی است که واریز مطالبات از طریق خرید تضمینی زمان‌بر است.

به گفته مدیرعامل یکی از کارگزاران بورس، کالا‌هایی که وارد بورس کالا شده موارد استاندارد را رعایت کرده و می‌توانند به صورت خودکار حرکت کرده و خرید و فروش کنند.

رضایی‌پور با اشاره به نگرانی‌های به وجود آمده در عرضه این محصول گفت: بورس کالا بستر مناسبی را به وزارتخانه‌ها ارایه داده و در ۴ استان به صورت پایلوت عرضه گندم در بورس کالا صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به نگرانی‌های به وجود آمده در انجمن‌های صنفی گفت: این نگرانی قابل پذیرش است، اما این امیدواری در سنوات گذشته با اجرای موفق در ذرت و جو به وجود آمده بنابراین این نگرانی تا حدی قابل رفع است.