معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد درخواست ۹ شرکت معتبر بینالمللی پیمانکار عملیات بندری برای حضور در بنادر ایران هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ورود سرمایهگذار به پروژه ۲۴۰۰ هکتاری توسعه پسکرانه بندر شهیدرجایی خبر داد و گفت: سرمایهگذاران برای فاز ۳ این مجتمع بندری در […]
معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد
درخواست ۹ شرکت معتبر بینالمللی پیمانکار عملیات بندری برای حضور در بنادر ایران
هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ورود سرمایهگذار به پروژه ۲۴۰۰ هکتاری توسعه پسکرانه بندر شهیدرجایی خبر داد و گفت: سرمایهگذاران برای فاز ۳ این مجتمع بندری در راه هستند.
جلیل اسلامی در گفتوگو با مهر در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامههای این سازمان برای جذب سرمایهگذاران خارجی گفت: فرصتهای سرمایهگذاری در حوزه بندری، به صورت رسمی در سایت سازمان بنادر وجود دارد؛ اما به زودی چند پروژه بزرگمقیاس را معرفی خواهیم کرد که یکی از آنها، توسعه پسکرانه بندر شهیدرجایی به وسعت دو هزار و ۴۰۰ هکتار است که یکی از بزرگترین پروژههای لجستیکی کشور محسوب و در حال حاضر، کارهای مقدماتی آن آغاز شده است.
معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، پروژه مهم دیگر برای معرفی به سرمایهگذاران را طرح توسعه پسکرانههای بندر امام خمینی (ره) به با مساحت ۸۰۰ هکتار و با هدف اجرای برنامههای لجستیکی و خدمات ارزش افزوده عنوان و تصریحکرد: پروژه ساخت فاز ۳ مجتمع بندری شهید رجایی نیز، یکی دیگر از طرحهای مهم سازمان بنادر است که مطالعات مقدماتی آن، در حال اتمام بوده و تا چند ماه آینده، رسماً برای سرمایهگذاران معرفی میشود. از دیگر پروژههای بندری که به سایر بنادر مربوط میشود، ساخت پایانه غلات در بندر امام و همچنین توسعه جزیره نگین در بوشهر است که در حال طراحی و اجرای آنها هستیم.
اسلامی در خصوص ویژگیهایی که سبب میشود سرمایهگذاران خارجی مورد تأیید این سازمان قرار گیرند، گفت: شرکتهایی که دارای تجربه و شبکه تجاری بینالمللی هستند یا مجموعهای از شرکتهای داخلی و خارجی که دانش کافی و دسترسی به سیستمهای پیشرفته نرمافزاری و سختافزاری مدیریت پایانههای بندری را داشته باشند، میتوانند در ساخت این پروژهها ورود کنند.
وی همچنین درباره کشورها یا لاینرهای کشتیرانی که در پسابرجام مستقیماً با بنادر ایران همکاری خود را آغاز کردهاند، تأکیدکرد: تا به حال ۱۸ شرکت حمل و نقل بینالمللی مجدداً همکاریهایشان را با ایران از سرگرفتهاند؛ ضمن اینکه ۱۳ شرکت هم فعالیت منظم در بندر شهید رجایی دارند، همچنین ۹ شرکت معتبر بینالمللی پیمانکار عملیات بندری از ۸ کشور چین، سنگاپور، دانمارک، فرانسه، کرهجنوبی، سوئیس، آلمان و فیلیپین نیز درخواست سرمایهگذاری در بنادر ایران را ارایه دادهاند.
به گفته عضو هیأت عامل سازمان بنادر، یک شرکت ایرانی مشترک با طرف ایتالیایی با سهم ۵۱ درصدی ایران با هدف انتقال دانش فنی مکانیزه کردن بنادر تأسیس شده و توافقات لازم با ایتالیاییها نیز انجام شده است. همچنین مؤسسات ردهبندی خارجی (IACS) که در زمینه صدور گواهینامههای قانونی برای شناورهای ایرانی فعالند و شرکتهای بیمهگر غرامت و پوشش حفاظتی بینالمللی (IGP&I) هم، مجدداً در ایران فعال شدهاند.
معاون مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه تا پیش از اعمال تحریمها، ۲۲ خط کشتیرانی بینالمللی با ایران در ارتباط بودند گفت: در پسابرجام نیز ۱۴ خط فعالیت فعالیت مجدد خود را آغاز و ۸ خط دیگر نیز همکاری خود با سازمان بنادر را اعلام کردهاند. خط کشتیرانی MSC به عنوان مطرحترین برند این حوزه در دنیا یکی از خطوطی است که به ایران بازگشته است.
گفتنی است، یکی از بخشهای اقتصادی کشور که در دوره تحریمها متضرر شده بود، بنادر بودند که در دور لغو تحریمها و پسابرجام، شرکتهای کشتیرانی خارجی بار دیگر به بنادر کشور بازگشتند؛ ضمن اینکه ایران به دلیل آنکه امنترین کشور منطقه است، یکی از جذابترین مناطق برای سرمایهگذاران خارجی در حوزه بندری محسوب میشود. بر این اساس قرار است سازمان بنادر و دریانوردی به زودی چند پروژه مهم بندری را برای سرمایهگذاری به خارجیها معرفی کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.