دولت تنها به افراد متخصص مجوز واردات بدهد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس دولت تنها به افراد متخصص مجوز واردات بدهد نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان این‌که واردات برنج باید از مسیر قانونی و گمرک انجام شود، گفت: واردات برنج را تنها باید افراد متخصص و طبق چارچوب‌های وارداتی به کشور رقم بزنند. احمد مرادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره […]

نماینده مردم بندرعباس در مجلس

دولت تنها به افراد متخصص مجوز واردات بدهد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان این‌که واردات برنج باید از مسیر قانونی و گمرک انجام شود، گفت: واردات برنج را تنها باید افراد متخصص و طبق چارچوب‌های وارداتی به کشور رقم بزنند.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت واردات برنج در کشور اظهار کرد: ترخیص‌کاران، تجار و حق‌العمل کاران ‌می‌توانند‌ طبق قانون‌ واردات‌ برنج را‌ به جریان بیندازند و‌ در برخی استان‌های کشور ظرفیت واردات برنج وجود دارد اما این ظرفیت‌ نباید‌ منجر به تضعیف‌ اقتصاد داخلی‌ شود.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی تصریح ‌کرد: شنیده‌ها گاهی حاکی از این است که برخی از افراد مشهور که شهرت ورزشی نیز دارند، بستگانشان در واردات برنج حضور می‌یابند، البته صحت این موضوع نیازمند بررسی است، اما به‌طور منطقی خانواده فوتبالیست بودن منع قانونی ‌برای حضور در واردات ایجاد نمی‌کند.

‌وی ادامه ‌داد: زمانی که فردی مجوز واردات قانونی از سوی دولت دریافت کرده است، نمی‌توان اعلام کرد، فرد کار غیر‌قانونی کرده است، اما دولت باید مجوز ‌واردات را برای‌ افرادی صادر کند که صلاحیت تخصصی در زمینه کالای تجاری مورد نظر اعم از واردات ‌و صادرات را داشته باشد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان واردات برنج باید از مسیرقانونی و گمرک انجام شود، یادآور شد: واردات برنج را تنها باید افراد متخصص و طبق چارچوب‌های وارداتی به کشور رقم بزنند تا تنظیم بازار برنج نیز براساس محورهای کارشناسی ‌شده ‌عملیاتی شود.