نظام بانکی، بزرگ‌‌‌‌ترین چالش دولت آینده

رییس اتاق کرمانشاه مطرح‌ کرد نظام بانکی، بزرگ‌‌‌‌ترین چالش دولت آینده به گفته کیوان‌کاشفی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور تأمین منابع مالی و به‌ویژه نظام بانکی کشور است. سیستم بانکی بزرگ‌‌‌‌ترین چالش در دولت آینده خواهد بود و حتماً نیاز به یک جراحی دارد که زمانبر و دشوار است. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، […]

رییس اتاق کرمانشاه مطرح‌ کرد

نظام بانکی، بزرگ‌‌‌‌ترین چالش دولت آینده

به گفته کیوان‌کاشفی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور تأمین منابع مالی و به‌ویژه نظام بانکی کشور است. سیستم بانکی بزرگ‌‌‌‌ترین چالش در دولت آینده خواهد بود و حتماً نیاز به یک جراحی دارد که زمانبر و دشوار است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، کاشفی، رییس اتاق کرمانشاه گفت: در حوزه اقتصادی و تولید کشور چند مشکل اساسی داریم که باید قبول کنیم حل همه آنها به این سادگی امکان‌پذیر نیست و به زمان نیاز دارد.

وی ادامه ‌داد: از مهم‌ترین این مشکلات تأمین منابع مالی و به‌ویژه نظام بانکی کشور است. سیستم بانکی بزرگ‌‌‌‌ترین چالش در دولت آینده خواهد بود و حتماً نیاز به یک جراحی دارد که زمانبر و دشوار است.

کاشفی بهره‌وری پایین را از دیگر مشکلات برشمرد و یادآوری کرد: طی دهه‌های گذشته نرخ بهره‌وری کشور ثابت بوده والبته چند سالی هم به‌شدت تنزل پیدا کرد. اکنون دوباره با روند رشدی که به‌وجود آمده نرخ بهره‌وری هم بهبود یافته است.

وی خاطرنشان‌کرد: از سوی دیگر تولید در کشور ما گران است، زیرا هزینه‌های سرباری مانند مالیات و بیمه را داریم.

رییس اتاق کرمانشاه با بیان این‌که رفع این مشکلات از سوی دولت و مجلس مدام پیگیری می‌شود، تأکید‌ کرد: ما هم در بخش خصوصی روزی نیست که درمورد این مشکلات جلسه نداشته باشیم، اما باید بدانیم همه این مشکلات یک‌جا حل نمی‌شود و با انتقاد و دعوا راه به‌جایی نمی‌بریم. باید عاقل و اندیشمند باشیم و با رایزنی پیشنهاد‌هایی که داریم به دولت ارایه کنیم. به‌جز این راهی برای حل مشکلات نداریم.

عضو هیأت رییسه اتاق ایران به ارایه چند راهکار پرداخت که می‌تواند با وجود این مشکلات از مشکلات بخش تولید و صنعت بکاهد.

وی گفت: در درجه اول باید آگاهی خود را ابتدا نسبت به اقتصاد کلان کشور و سپس به حوزه فعالیتی که داریم، بالا ببریم. راه دیگر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و تعامل با آنها است. به‌علاوه نباید ارتباط خود را با دنیای خارج و بین‌الملل قطع کنیم و باید با آنها تبادل اطلاعات داشته باشیم. نباید تعاملات بین‌المللی و بازاریابی را هزینه بدانیم.

 

کاشفی افزایش بهره‌وری و حفظ روحیه را از دیگر مواردی دانست که صنعتگران باید به آن توجه داشته باشند. وی تأکید کرد: همه این راهکار‌‌‌ها باید از سوی خود تولیدکنندگان اجرا شود.