سکوت اجباری قطعه‌سازان زیر سایه‌سنگین خودرویی‌ها

سکوت اجباری قطعه‌سازان زیر سایه‌سنگین خودرویی‌ها عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قطعه‌سازان از بیان مشکلات خود در مقابل خودروسازان هراس دارند زیرا به عدم همکاری و پرداخت مطالبات تهدید می‌شوند. نادر قاضی‎پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص عدم حمایت کافی از قطعه‌سازان صنعت خودرو، اظهار داشت: جلسات متعددی با قطعه‌سازان کوچک و بزرگ […]

سکوت اجباری قطعه‌سازان زیر سایه‌سنگین خودرویی‌ها

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قطعه‌سازان از بیان مشکلات خود در مقابل خودروسازان هراس دارند زیرا به عدم همکاری و پرداخت مطالبات تهدید می‌شوند.

نادر قاضیپور در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص عدم حمایت کافی از قطعه‌سازان صنعت خودرو، اظهار داشت: جلسات متعددی با قطعه‌سازان کوچک و بزرگ و دو انستیتو متعلق به آنها برگزار کرده‌ایم، قطعه‌سازان مشکلات خود را در جلساتی که خودروسازان حضور ندارند، به راحتی بیان می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر قطعه‌سازان مشکلات خود را به مسؤولین انتقال دهند از جانب خودروسازان با تحریم و تهدید عدم خرید و پرداخت مواجه می‌شوند، گفت: خودروسازان باید قطعه‌سازان را فرزندان خود بدانند و قطعه‌سازان نیز باید قطعه‌ساز باشند نه واردکننده.

قاضی‌پور با اشاره به این‌که قطعه‌سازان باید از نیروی کار و صنعت ایرانی در تولیدات خود استفاده کنند، اضافه کرد: مشکل اساسی ما عدم نظارت و شفاف‌سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نداشتن طرح جامع خودرو است، چه زمانی ما می‌توانیم صددرصد از قطعات مورد نیاز قطعات خودرو ساخته شده در کشور را تولید کنیم.

وی با بیان این‌که خودروسازان با پیش خرید تولید قطعه‌سازان از آنها حمایت و مشکلات مالی آنها را حل کنند، عنوان کرد: زمانی قیمت تمام شده محصولات ایرانی کاهش می‌یابد و قطعه‌ساز به سرعت به پول خود می‌رسد که قطعات ساخته شده به صورت مستقیم در خط مونتاژ روی خودرو ایرانی نصب شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که که دولت و وزارت بهداشت و درمان از خودرو ایرانی به عنوان آمبولانس و داروی ایرانی استفاده نمی‌کند، تولید سیگار داخلی به دلیل واردات سیگار خارجی تعطیل شده است و وزارت نفت پمپ و لوله تولید داخل را خریداری نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید به تمامی این موارد رسیدگی کند، اقتصادی مقاومتی یعنی حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوان ایرانی.