صدور بی‌رویه مجوز برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مرگ اصناف می‌انجامد

نماینده مردم ارومیه صدور بی‌رویه مجوز برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مرگ اصناف می‌انجامد نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور بی‌رویه مجوز برای توسعه فروشگاه‌های چندین طبقه‌ای زنجیره‌ای، مرگ اصناف در آذربایجان‌غربی را رقم زده و توان خرید مردم را کاهش داده‌ است. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف […]

نماینده مردم ارومیه

صدور بی‌رویه مجوز برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مرگ اصناف می‌انجامد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور بی‌رویه مجوز برای توسعه فروشگاه‌های چندین طبقه‌ای زنجیره‌ای، مرگ اصناف در آذربایجان‌غربی را رقم زده و توان خرید مردم را کاهش داده‌ است.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با اشاره به اقدامات مفید و مؤثر اصناف در دوران ۸ سال دفاع مقدس، اظهار‌ کرد: خدمات این قشر گرانقدر در طول ۸ سال دفاع مقدس در همه عرصه‌ها بر هیچ فردی پوشیده نیست و فراموش نخواهد شد.

وی افزود: اصناف ایران اسلامی به ویژه آذربایجان‌غربی کمک‌های شایانی به رزمندگان ایران اسلامی کرده‌اند و باید این قشر را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم و از صدور بی‌رویه مجوز برای احداث فروشگاه‌های زنجیره‌ای چند طبقه به ویژه در شهرهای کوچک که سبب رکود اصناف کوچک‌تر می‌شوند، جلوگیری کرد.

قاضی‌پور خاطرنشان‌ کرد: اصناف سطح شهر با دریافت پروانه کسب در حال امرار معاش هستند اما متأسفانه در این میان برخی از مسؤولان با صدور مجوز برای فروشگاه‌های چند طبقه‌ای زنجیره‌ای‌، فعالیت کسبه را تضعیف می‌کنند‌. در این میان می‌توان به محله بازارباش ارومیه اشاره کرد که بیش از ۵۰۰ نفر از اصناف در این منطقه حضور دارند اما بازهم مجوز تأسیس فروشگاه زنجیره‌ای داده شده است.

وی ادامه‌ داد: در فروشگاه‌های چند طبقه‌ای زنجیره‌ای تمام اجناس وجود دارند و در سال‌های ابتدایی تأسیس اجناس را به قیمت ارزان به فروش می‌رسانند و با این اقدام خود اصناف خرد را فلج می‌کنند اما پس از گذشت چند سال اجناس را گران می‌کنند که با این اقدامات خود توان خرید مردم را پایین می‌آورند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصناف پایه‌های زیرین جامعه هستند؛ بنابراین مسؤولان باید تا پای جان در برابر دفاع از چنین قشری گام‌بردارند و مشکلاتشان را برطرف کنند، چرا که منویات مقام معظم رهبری را جاری می‌کنند.