افزایش ارزش اقتصادی بنگاه‌ها در پناه برند

افزایش ارزش اقتصادی بنگاه‌ها در پناه برند معاون توسعه صادرات کالا و خدمات نقش برند را در توسعه اقتصادی با اهمیت توصیف کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضامودودی در نشست «نقشه راه توسعه برند» که با حضور مدیران بنگاه‌های منتخب جشنواره برند برتر سال ۹۵ بخش خصوصی در […]

افزایش ارزش اقتصادی بنگاه‌ها در پناه برند

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات نقش برند را در توسعه اقتصادی با اهمیت توصیف کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضامودودی در نشست «نقشه راه توسعه برند» که با حضور مدیران بنگاه‌های منتخب جشنواره برند برتر سال ۹۵ بخش خصوصی در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، با اشاره به این موضوع، اظهار کرد: براساس مصوبه هیأت وزیران، موضوعات مرتبط با برند از جمله توسعه و ترویج فرهنگ نام و نشان تجاری و نیز انتخاب برندهای برتر از تکالیف قانونی سازمان توسعه تجارت بوده ‌و در همین راستا برنامه‌ها و اقدامات مؤثری تعریف شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی بیش‌تر بخش خصوصی در کنار دولت برای مدیریت، توسعه و ترویج برند افزود: در برنامه‌های سازمان، تدوین راهبرد یک ساله و ۵ ساله نقشه راه برند در دستور کار بوده و اقداماتی نیز با کمک نخبگان و اساتید دانشگاهی صورت گرفته است و امیدواریم تکالیفی که بر عهده سازمان است با کمک و مشارکت بخش خصوصی به بهترین وجه صورت پذیرد و بخش خصوصی از این اقدامات منتفع گردد.

وی افزود: یکی از تکالیف قانونی سازمان توسعه تجارت ایران انتخاب برند برتر است که در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در نظر داریم جشنواره برند برتر امسال را متفاوت از سال گذشته و در سطح بالاتری برگزار کنیم. همچنین ترویج و توسعه برند از وظایف دیگر است که در این راستا نیز ضمن تعریف کارگاه‌های آموزشی در سطح بنگاه‌های استان‌ها، در بسته حمایتی سال جاری نیز برای ثبت نام نشان‌های تجاری محصولات و بنگاه‌های داخلی در بازارهای هدف، منابعی تخصیص داده شده است.

از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در تدوین نقشه راه برند برای ۵ سال آینده می‌توان به ایجاد، مدیریت و ارتقای برند Made in Iran در بازارهای داخلی و خارجی، کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور مدیریت سیستماتیک برند در بنگاه‌های کشور با استفاده از تجارب موفق بین‌المللی، ایجاد نظام رتبه‌بندی قابل اتکا و مرجع در زمینه ارزیابی برند بنگاه‌ها و دعوت از متخصصین برند در سطح بینالمللی و برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات در پایان با تبیین اهمیت ایجاد انجمن ملی برند در کشور و تأثیر مشارکت مستقیم بخش خصوصی در بحث برندینگ گفت: بخش خصوصی به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران، نقش کلیدی در توسعه و تقویت نام و نشان تجاری کشور داشته و در همین راستا تا زمان شکل‌گیری کامل انجمن ملی برندهای برتر ایران، سازمان توسعه تجارت، اتاقی را به این انجمن نوپا اختصاص داده تا برنامه‌های برند به‌صورت مشترک با اعضای این انجمن تعقیب شود و از منتخبان بخش خصوصی انتظار می‌رود، انجمن برند را به عنوان انجمنی فاخر و در کلاس ملی معرفی کرده و مهم‌ترین مشاور دولت در توسعه برنامه‌های اقتصادی و تجاری باشند.

 

گفتنی است، سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان تنها مرجع قانونی انتخاب و معرفی بر‌ترین برندهای کشور از سال گذشته اقدام به معرفی برترینهای این عرصه در ۲۳ گروه کالایی محصولات بادوام و تند مصرف کرده و ۱۸ بنگاه بخش خصوصی در نهایت با رأی مردم و تحلیل علمی حایز رتبه برتر شده و تندیس برنزین این جشنواره را دریافت کردند و قرار است در سال جاری تعداد گروه‌های مورد ارزیابی به ۵۰ گروه کالایی اضافه شود.