مزایده موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های مطابق اصل ۴۹ جزایی

فرمانده انتظامی گلستان اعلام کرد؛ در صورت عدم مراجعه مالکان مزایده موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های مطابق اصل ۴۹ جزایی فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به وجود ۲۵ هزار موتورسیکلت توقیفی درپارکینگ‌های انتظامی این استان، گفت: این موتور‌ها سرمایه مردم هستند که متأسفانه برای انجام مراحل قانونی به انتظامی مراجعه نمی‌کنند. به گزارش ایرنا علی‌اکبرجاویدان اظهار […]

فرمانده انتظامی گلستان اعلام کرد؛ در صورت عدم مراجعه مالکان

مزایده موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های مطابق اصل ۴۹ جزایی

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به وجود ۲۵ هزار موتورسیکلت توقیفی درپارکینگ‌های انتظامی این استان، گفت: این موتور‌ها سرمایه مردم هستند که متأسفانه برای انجام مراحل قانونی به انتظامی مراجعه نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا علی‌اکبرجاویدان اظهار کرد: درصورت پایان مهلت قانونی، موتورسیکلت‌های توقیفی براساس اصل ۴۹ جزیی از اموال دولت محسوب شده و به صورت مزایده‌ای فروخته می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش برای رعایت قانون در جامعه به ویژه از سوی رانندگان وسایل نقلیه، اضافه‌کرد: امروز همه دستگاه‌ها و مراکز آموزشی، فرهنگی و تبلیغی، رسانه‌ها، علما و روحانیون و معتمدان بایستی به انتظامی در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم کمک کنند.

جاویدان تصریح‌ کرد: نیروی انتظامی نمی‌تواند تنها با قوه قهریه، اقدامات سلبی و گماردن مأمور در هر کوچه و خیابان مردم را به رعایت قانون و انجام اقدامات پیشگیرانه از جرم تشویق کند بلکه دیگر ادارات و نهاد‌ها نیز باید در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی به صورت جدی وارد شوند.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان این‌که سرقت‌های خرد در ۳ ماهه اول سال‌جاری افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: بیش‌تر سرقت‌های خرد در این استان، توسط معتادان و از ساختمان‌های نیمه کاره و یا با کیف‌قاپی روی می‌دهد.

 

وی بدون ذکر آمار، خاطرنشان ‌کرد: دیگر سرقت‌‌ها مثل سرقت از منزل، خودرو، موتورسیکلت و سرقت‌های خشن و مسلحانه در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش محسوس داشته است.