حذف ۹۰۰ پست مدیریتی صداوسیما از ابتدای دوره جدید

  معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی سازمان صداوسیما از حذف ۹۰۰ پست مدیریتی صداوسیما از ابتدای دوره جدید خبر داد. به گزارش ایسنا، مهدی مجتهد درباره فعالیت‌‌های مهمی که در واحدهای زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی انجام گرفته و منشأ اثر بوده است، توضیح داد: ایجاد معاونت برنامه‌‌ریزی و منابع مالی، حاصل راهبرد جدید […]

 

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی سازمان صداوسیما از حذف ۹۰۰ پست مدیریتی صداوسیما از ابتدای دوره جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی مجتهد درباره فعالیت‌‌های مهمی که در واحدهای زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی انجام گرفته و منشأ اثر بوده است، توضیح داد: ایجاد معاونت برنامه‌‌ریزی و منابع مالی، حاصل راهبرد جدید سازمان بود که باید ضمن هم‌‌‌راستا کردن وظایف دو مجموعه گذشته، شرح وظایف و فرایند‌ها را بهبود می‌‌بخشید. مأموریت «تحول و انجام اصلاحات بنیادی و گسترده در سطح سازمان» همزمان با ادغام و تغییرات ساختاری دو معاونت تأثیرگذار و کلیدی «اداری مالی» و «برنامه‌ریزی و نظارت» شروع شد. پس از ادغام این دو معاونت، بیش از ۴۰ پست مدیریتی حذف شد. با حذف برخی از مدیریت‌ها در بعضی از ادارات کل، باید پرسنل آن‌ها در بخش‌‌های مختلف سازمان یا بخش‌های دیگر معاونت به‌کار گرفته می‌شدند که در طول سال گذشته حدود ۸۰ نفر از نیروهای معاونت کاسته و در دیگر بخش‌‌های سازمان مشغول فعالیت شدند و از طرفی بازتعریف روابط بین مدیریت‌‌ها و ادارات کل مجموعه، ضرورت دیگری بود که به تدریج انجام شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح ساختار و چابک‌سازی که در برخی حوزه‌ها تکرار شده، در معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی هم ممکن است اتفاق بیفتد؟ توضیح داد: بهبود و اصلاح وضع موجود تا دستیابی به وضعیت مطلوب امری زمان‌بر است، در حال کارشناسی موضوع هستیم و احتمال تغییر ساختار در حوزه خودمان نیز وجود دارد که در صورت تصویب، ابلاغ خواهد شد. در دوره جدید با همکاری همه مدیران و معاونان سازمان، اصلاحات ساختاری تاکنون توفیقات زیادی در پی داشته است. حدود ۹۰۰ پست مدیریتی و مشاوره‌ای حذف شد. با توجه به این‌که ما در یک سازمان رسانه‌ای هستیم و طبعاً باید نسبت به متغیرهای بیرونی، به موقع و با سرعت مناسبی واکنش نشان دهیم، لازم است مرتباً سازمان را از حیث ساختاری بهبود بخشیم و از ساختارهای اداری معمول خارج کنیم. بعد از بحث ساختار، در الگوی نیروی انسانی حوزه‌ها، نیروی رسمی و غیررسمی مورد بازنگری قرارگرفت و به همه حوزه‌‌‌ها ابلاغ شد. مرحله بعدی، اصلاح فرایندها، رویه‌ها و دستورالعمل‌ها است که دوستان در اداره کل طراحی ساختار و تشکیلات، مشغول بررسی پیشنهاد‌ها و جمع‌‌بندی نظرات هستند. طبیعتاً در این زمینه امیدواریم بتوانیم از نظرات تک‌‌تک همکاران بهره‌‌مند شویم و به تدریج بررسی آیین‌‌نامه‌‌‌ها و بخشنامه‌‌های موجود در سازمان را با نگاه سرعت‌‌بخشی و تسهیل در فرایند عملیات واحدهای مختلف، پیش ببریم.

معاون برنامه‌ریزی و منابع مالی درباره‌ تفاوت برنامه و بودجه سال‌های ۹۴ و ۹۵ سازمان صداوسیما اظهار کرد: تفاوت بخشنامه برنامه و بودجه سال ۹۵ سازمان با بخشنامه برنامه و بودجه در سال ۱۳۹۴، ابلاغ پیوست محتوایی است. اولویت‌های محتوایی معاونت‌های تولیدی سازمان در اداره کل برنامه‌ریزی محتوایی با مشارکت فعال حوزه‌های پیام تهیه و پس از کسب رهنمودهای رییس محترم سازمان با توجه به شاخص‌های کلیدی «هویت»، «مأموریت»، «مخاطب هدف»، «احکام ابلاغی» و «شرایط و اقتضائات محیطی» در چند ماه اخیر در اداره کل برنامه‌ریزی محتوایی با همکاری خود حوزه‌های برنامه‌ساز تصویب، که به‌‌زودی ابلاغ خواهد شد.

مهدی مجتهد در پایان اظهار کرد: طبیعتاً اگر ما بخواهیم در جریان‌‌سازی اجتماعی توسط رسانه موفق باشیم، باید هر شبکه نقش خود را در این تصویر کلان بداند و بتواند به نحو مؤثری در این مسیر حرکت کند. در سال ۹۵ قسمت اعظم تعهدات شبکه‌‌‌ها و مراکز به اولویت‌های محتوایی اختصاص خواهد یافت. بر مبنای اولویت‌‌های محتوایی، به همه حوزه‌‌های پیام بودجه‌‌ای مشخص تخصیص می‌‌یابد و طی دوره‌‌های ۳ ‌ماهه گزارش پیشرفت برنامه‌‌‌ها و طرح‌‌‌ها مطابق با اولویت‌‌های محتوایی اندازه‌‌گیری می‌‌شود. پرداخت‌های بعدی بر همان مبنا صورت خواهد گرفت.

 

در اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه هم از امسال بودجه‌‌های عمرانی هم پیگیری خواهد شد و به این شکل ما می‌‌توانیم در برنامه­‌ریزی کلان سازمانی شاهد هماهنگی بیش‌تری بین حوزه فنی و بقیه بخش‌‌های سازمان باشیم.