تفکیک ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در ۲۰ استان

تفکیک ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در ۲۰ استان سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی در ۲۰ منطقه مخابراتی کشور به صورت کامل اجرایی شد و در مناطق باقیمانده نیز در حال عملیاتی شدن است. به گزارش مناقصه‌مزایده از شرکت مخابرات ایران، محمدرضابیدخام افزود: تفکیک ترافیک در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، […]

تفکیک ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در ۲۰ استان

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی در ۲۰ منطقه مخابراتی کشور به صورت کامل اجرایی شد و در مناطق باقیمانده نیز در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش مناقصه‌مزایده از شرکت مخابرات ایران، محمدرضابیدخام افزود: تفکیک ترافیک در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، بوشهر، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، همدان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، گیلان، اردبیل، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، لرستان و قم به صورت کامل عملیاتی شده و در مناطق مخابراتی دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

بیدخام یادآوری‌کرد: شرکت مخابرات ایران، با هدف کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به سایت‌های داخلی و برای اجرای مصوبه ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موضوع تفکیک ترافیک داخلی از بین‌الملل را با ابلاغ به مناطق مخابراتی در سراسر کشور از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز کرد.

وی ادامه داد: با اجرای این مصوبه در مناطقی که تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی صورت پذیرفته است، قیمت تعرفه داخلی ۵۰ درصد از تعرفه بین‌الملل ارزان تر محاسبه می‌شود.

به گفته وی، مشتریانی که از سایت‌های داخلی استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه کم‌تر از حجم اینترنت بیش‌تر استفاده کنند یا به عبارتی حجم اینترنت مصرفی آنها دو برابر می‌شود.

بیست و پنجم خردادماه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در گفت‌وگو با ایرنا از تلاش برای بهره‌برداری از مرحله سوم شبکه ملی اطلاعات تا پیش از پایان دولت یازدهم خبر داد.

«محمدجوادآذری‌جهرمی» گفت: سرنوشت تفکیک تعرفه اینترنت داخلی از بین‌الملل تا پیش از بهره‌برداری از مرحله سوم نهایی می‌شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری شبکه ملی اطلاعات با همکاری کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ترغیب کاربران ایرانی برای مراجعه به سایت‌های داخلی طرح جدا‌سازی ترافیک داخلی از بین‌الملل را به مرحله اجرا درآورد.

همزمان با تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل، این کمیسیون اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت و بسته‌های اینترنتی را ملزم کرد برای ترغیب کاربران ایرانی به استفاده از سایت‌های داخلی ۵۰ درصد تخفیف برای کسانی که به آدرس‌های اینترنتی داخلی مراجعه می‌کنند، اعمال کند.

اکنون کاربران ایرانی می‌توانند با مراجعه به بیش از ۲۰۰ نشانی اینترنتی داخلی از ۵۰ درصد تخفیف بهرمند شوند.

 

قرار است برای ترغیب کاربران ایرانی به استفاده از سایت‌های داخلی باز هم میزان تخفیف افزایش یابد.