اشتغالزایی و رونق اقتصادی با نرخ سود فعلی میسر نیست

اشتغالزایی و رونق اقتصادی با نرخ سود فعلی میسر نیست رییس مجمع کارآفرینان ایران گفت: با توجه به نرخ سود سپرده بانکی بالا نباید انتظار خرید از سوی مردم و اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا‌دیانی، رییس مجمع کارآفرینان ایران در نشست خبری در خصوص عملکرد مؤسسات بانکی گفت: بانک […]

اشتغالزایی و رونق اقتصادی با نرخ سود فعلی میسر نیست

رییس مجمع کارآفرینان ایران گفت: با توجه به نرخ سود سپرده بانکی بالا نباید انتظار خرید از سوی مردم و اشتغالزایی و رونق اقتصادی داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا‌دیانی، رییس مجمع کارآفرینان ایران در نشست خبری در خصوص عملکرد مؤسسات بانکی گفت: بانک مرکزی در تلاش است تا مؤسسات مالی و اعتباری را ساماندهی کند و در این خصوص باید افکار عمومی را آماده کرد.

وی افزود: نباید از سپرده‌گذارانی که در مؤسسات غیرمجاز با هدف اخذ سود سپرده بیش‌تر سپرده‌گذاری کردند حمایت کرد و بانک مرکزی را تحت فشار قرارداد.

 دیانی با بیان این‌که برخی مؤسسات بهره ٣٠ درصدی به سپرده اختصاص می‌دهند، گفت: باید مشکلات بازار پول حل شود، در غیراینصورت اشتغالزایی و کارآفرینی صورت نخواهد پذیرفت چرا که به جای حمایت از تولید از سرمایه و سپرده‌گذار حمایت می‌شود.

رییس مجمع کارآفرینان ایران تصریح کرد: با این نرخ بهره بانکی نباید انتظار خرید از سوی مردم، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را داشت که ضرورت دارد به این امر توجه جدی بکنیم.

دیانی با اشاره به مشکلات خصوصی‌سازی عنوان‌کرد: بیش از ٨٥ درصد اقتصاد کشور در دست دولت و مابقی آن نیز دولت در آن شریک است و طول سال‌های گذشته خصوصی‌سازی به خوبی انجام نشده و دولت هر روز بزرگ‌تر و هزینه‌هایش بیش‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که مشکلات بانکداری مهم‌ترین معضل اقتصاد کشور است، گفت: معاف از مالیات بودن سپرده‌گذاران و دادن ربا توسط بانک‌ها آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده و بانک‌ها نیز در شرایطی قرار گرفته‌اند که چاره‌ای جز ادامه روند فعلی ندارند.

رییس مجمع کارآفرینان ایران بیان‌کرد: مؤسسات خصولتی و غیردولتی باید ساماندهی شوند و در این خصوص سیاسی شدن موضوع مانع بزرگی است و این مجموعه‌های خصولتی هر روز توسعه‌یافته و بخش‌های دیگر اقتصاد را در اختیار گرفته و مدیریت اقتصادی ناکارآمدی هم دارند.

 

وی در پایان تأکید‌کرد: بالا‌ترین نرخ بهره‌وری به سپرده داده می‌شود در حالیکه باید این سود و بهره به تولید اختصاص یابد که با این روند مشکلات اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت.