مشکلی برای سرمایه‌گذاری خارجی در قانون و اسناد بالادستی وجود ندارد

مشکلی برای سرمایه‌گذاری خارجی در قانون و اسناد بالادستی وجود ندارد مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که امن‌‌ترین راه برای توسعه کشور پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: در قانون و اسناد بالادستی کشور مشکلی برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد. به گزارش ایرنا، احمدجمالی در سمینار آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری […]

مشکلی برای سرمایه‌گذاری خارجی در قانون و اسناد بالادستی وجود ندارد

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که امن‌‌ترین راه برای توسعه کشور پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: در قانون و اسناد بالادستی کشور مشکلی برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، احمدجمالی در سمینار آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: بحث مهم در اقتصاد کشور بازاریابی و نحوه معرفی کشور است و این معرفی‌ها نیاز به ابزار خاصی دارد که نشست‌های تخصصی بهترین ابزار است.

وی از مزیت‌های ورود هیأت‌های خارجی به کشور را پوشش همه بخش‌های اقتصادی، حضور کشورهای متنوع و تنوع سرمایه‌گذاری در استان‌های کشور برشمرد.

جمالی تأکیدکرد: پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی مهم‌ترین محور اقتصاد مقاومتی است و در سند چشم‌انداز و برنامه ۵ساله ششم توسعه کشور نیز به صورت کمی و کیفی جایگاه مناسبی دارد و لذا می‌توان گفت در اسناد بالادستی مشکلی در سرمایه‌گذاری خارجی نداریم.

 

وی افزود: نسل پنجم در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به قوانین و مقررات و نهاد‌ها است که دولت‌ها باید تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کنند و این تسهیلات در کنار مقوله تشویق و حمایت است.