معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد پیشرفت ۸۵ درصدی آزاد راه تهران-شمال با پیمانکار ایرانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دو سال و نیم گذشته، پیمانکاران ایرانی پروژه پیشرفت ۸۵ درصدی در پروژه داشتهاند که این نشاندهنده توان فنی و مهندسی بالای ایران در صنعت راهسازی است. خادمی در گفتوگو با رادیو […]
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
پیشرفت ۸۵ درصدی آزاد راه تهران-شمال با پیمانکار ایرانی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دو سال و نیم گذشته، پیمانکاران ایرانی پروژه پیشرفت ۸۵ درصدی در پروژه داشتهاند که این نشاندهنده توان فنی و مهندسی بالای ایران در صنعت راهسازی است.
خادمی در گفتوگو با رادیو جوان با اعلام این موضوع اظهارکرد: آزادراه تهران-شمال بزرگترین پروژه عمرانی کشور است و از لحاظ حجم، نوع کار و پیچیدگیهای اجرا در کشور نمونه دیگری ندارد که بخشی از تأخیرهای اجرایی ناشی از همین موضوع است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در خصوص پیچیدگیهای اجرای این آزادراه خاطرنشانکرد: عبور از البرز یکی از سختترین و دشوارترین کارهای مهندسی است، سازند زمینشناسی ویژه در مسیر، ریزشهای متعدد در حین عملیات اجرایی بهویژه در حفر تونلها پیشرفت پروژه را با مشکلاتی روبهرو کرد.
وی تأکیدکرد: اجرای بسیاری از سازههای این پروژه برای اولین بار انجام میشود که تجربه جدیدی در صنعت کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۵۰ درصد طول منطقه یک این آزادراه از تونل و۳ کیلومتر پلهای عظیم و بخشی نیز از دیوارههای حائل تشکیل شده است و احداث آنها با روشهای خاص، نشان از توان فنی و مهندسی بالای کشور در صنعت راهسازی دارد.
خادمی در پایان اظهارداشت: در حال حاضر مشاوران و پیمانکاران آزادراه تهران-شمال ایرانی هستند و با فعال شدن ۶ پیمانکار ایرانی این پروژه از رکود خارج شد. در حالی که طی ۱۷ سال گذشته با حضور پیمانکار چینی پیشرفت فیزیکی منطقه یک ۳۰ درصد بود، این رقم در دو سال و نیم گذشته با توان فنی و مهندسی کشور به۸۵ درصد رسید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.