۸۰ درصد مالیات‌دهندگان استان یزد در بخش مشاغل هستند

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد ۸۰ درصد مالیات‌دهندگان استان یزد در بخش مشاغل هستند میررحیمی مناقصه‌مزایده: مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به هفته مالیات گفت: میزان ۸۰ درصد مالیات‌دهندگان در استان یزد در بخش مشاغل هستند. به گزارش خبرنگارمناقصه‌مزایده از یزد، منوچهر اسدی، مدیر کل امور مالیاتی استان یزد در نشست […]

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد

۸۰ درصد مالیات‌دهندگان استان یزد در بخش مشاغل هستند

میررحیمی مناقصه‌مزایده: مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به هفته مالیات گفت: میزان ۸۰ درصد مالیات‌دهندگان در استان یزد در بخش مشاغل هستند.

به گزارش خبرنگارمناقصه‌مزایده از یزد، منوچهر اسدی، مدیر کل امور مالیاتی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه این استان گفت: در سطح کشور یک هفته به عنوان هفته مالیاتی است که از ۱۶ تا ۲۳ تیرماه نیز به این عنوان نامیده شده است.

وی با اشاره به رکود در کشور و نحوه دریافت مالیات در سطح کشور گفت: رکود حاکم بر کشور بر کسی پوشیده نیست اما در این راستا سازمان مالیات سعی دارد از بخش‌هایی که درآمد بیش از سال گذشته خود داشته باشند مالیات دریافت کند.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد افزود: تسهیلات مقطعی نیز برای آنها ایجاد شده که برای کارگاه‌های کوچک و متوسط نیز برنامه‌های ایجاد شده و سعی شده اتکا نیز به اسناد و مدارک مؤدیان شود و تمامی آنها در جهت تسهیل تولید و ارایه خدمات بیش‌تر به مالیات‌دهندگان است.       

اسدی بیان‌کرد: ما ظرفیت بالقوه مالیاتی در هر استان داریم که آن زمانی که سیستم مالیات‌ستانی درست کار خود را انجام دهد طبیعتاً منجر می‌شود که همه آن به ظرفیت بالفعل تبدیل شود و آن وصول شود و در این راستا سهمیه چیزی نیست که ما آن را به هر شکل محقق کنیم و مالیات را به موجب قانون می‌توانیم بگیریم.

وی تأکیدکرد: سهمیه مالیاتی برای ما هیچ الزامی ایجاد نمی‌کند و ما مالیات را براساس قانون می‌گیریم و در سال گذشته براساس منابع معوقه توانستیم با همه تسهیلاتی که ارایه کردیم تقریباً صددرصد سهمیه را وصول کردیم و حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال مالیات دریافت شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد بیان کرد: گا‌هی بیان می‌شود که یزد بیش‌ترین مالیات را دریافت می‌کند که به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و بیش از ۵۰ درصد کل مالیات کشور از منابع استان تهران تأمین می‌شود و مابقی برای استان‌های دیگر است.

اسدی ادامه‌داد: ما شرکت‌های معدنی بزرگ داریم که نزدیک به ۴۰ درصد درآمدهای استان از آنها تأمین می‌شود بنابراین به هیچ وجه نمی‌توان گفت که فشار مالیاتی بر مردم وجود دارد.

وی افزود: مالیات شرکت‌ها، مستقلات، ارث، حق تمبر، ارزش افزوده، مشاغل و حقوق از جمله مالیات‌ها است که مالیات مشاغل حدود ۵ تا ۶ درصد مالیات ما را شکل می‌دهد که ۸۰ درصد مالیات‌دهندگان ما در این بخش هستند.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد خاطرنشان‌کرد: در بحث اظهارنامه ما آن را به عنوان تکلیف قانونی می‌دانیم که بر این اساس اعلام کردیم اگر افراد با ۸ درصد افزایش مالیات خود را پرداخت کنند پذیرفته است و تمامی آنها بررسی می‌شود و تا پایان مردادماه قطعی می‌شود و اوراق آن صادر می‌شود.

 اسدی تصریح‌کرد: بحث فرار مالیاتی به زیر ساخت‌های ما است که ما برای جلوگیری از آن اقداماتی انجام دادیم و در این راستا نیز براساس قانون فرار مالیاتی جرم انگاشته می‌شود که این اتفاق مثبت بود.

وی افزود: ما برای جلوگیری از فرار مالیاتی اولین کار را به عنوان طرح جامع مالیات انجام دادیم و در این راستا افراد مکلف شدند تمامی خرید و فروش‌ها به صورت ۳ ماهه ثبت شود و سامانه جامع اطلاعات راه‌اندازی شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد خاطرنشان‌کرد: سازمان مالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی را در دستور کار خود قرارداده است و برای آن نیز راهکارهای مختلفی را تاکنون انجام داده است.

 

 اسدی افزود: مأمور مالیاتی نباید به چشم مالیات دریافت کند بلکه باید براساس درآمد‌ها این عمل را انجام دهند.