وزارت نیرو ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شد

  معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به این‌که برای جبران ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر ناشی از عدم پرداخت پول انرژی از سوی مشترکان از هر ابزاری استفاده نمی‌کنیم، گفت: دریافت هزینه مازاد صدور قبض برای اطلاع‌رسانی به مشترکان بوده و تهران و اصفهان این کار را انجام داده‌اند. به گزارش فارس، محمودرضا حقی‌فام با […]

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به این‌که برای جبران ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر ناشی از عدم پرداخت پول انرژی از سوی مشترکان از هر ابزاری استفاده نمی‌کنیم، گفت: دریافت هزینه مازاد صدور قبض برای اطلاع‌رسانی به مشترکان بوده و تهران و اصفهان این کار را انجام داده‌اند.

به گزارش فارس، محمودرضا حقی‌فام با تأکید بر این‌که وزارت نیرو از بابت عدم پرداخت به موقع پول برق مصرفی از سوی مشترکان ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر می‌شود، گفت: وزارت نیرو و یا شرکت توانیر از تأخیر در پرداخت به موقع قبوض برق از سوی مردم ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر می‌کند، اما این‌که می‌گویند توانیر برای جبران این زیان اقدام به صدور قبوض و فیش و ارسال آن به درب منازل مشتریان قصد دارد، این ضرر را جبران کند، درست نیست.

وی با اشاره به این‌که برای جبران ضرر از هر ابزاری استفاده نمی‌کنیم و از مردم پول نمی‌گیریم، خاطرنشان کرد: به هر حال برای این‌که به مردم اطلاع دهیم تا مشتریان برق برای پرداخت پول برق خود اقدام کنند، صدور فیش و ارسال آن حدود ۴۴۰۰ تومان هزینه دارد.

وی اضافه کرد: در این فیش‌‌ها و قبض‌‌ها به هیچ وجه بحث قطع برق مطرح نمی‌شود و تنها جنبه اطلاع‌رسانی دارد، تا مشتریان اقدام به پرداخت پول برق مصرفی خود کنند.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پاسخ به این سؤال که ظاهراً ارقام دریافت شده از مردم بابت اطلاع‌رسانی متفاوت است، ادامه داد: این اقدام و صدور اطلاعیه در شرکت‌های توزیع برق تهران و اصفهان انجام شده است، پس وقتی عدد ۴۴۰۰ تومان در هر قبض جمع می‌شود، در مجموع عدد بزرگی را تشکیل و اعداد متفاوتی ایجاد می‌شود، اما به هیچ وجه قطع برق در دستور کار نبوده است.