تأمین مالی پروژه‌های صنعت آبفا به روش BOO و BOT

  مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۲۳ پروژه در صنعت آب و فاضلاب کشور به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال آماده عقد قرارداد است که در آینده نزدیک امضا می‌شود. به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز در جمع خبرنگاران گفت: صنعت آب و فاضلاب در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات تأمین نقدینگی به […]

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۲۳ پروژه در صنعت آب و فاضلاب کشور به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال آماده عقد قرارداد است که در آینده نزدیک امضا می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز در جمع خبرنگاران گفت: صنعت آب و فاضلاب در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات تأمین نقدینگی به سراغ بخش خصوصی برای تأمین مالی رفت. این موضوع در قالب قراردادهای BOO (ساخت، اداره و مالکیت)، BOT (ساخت، اداره و انتقال) و بیع متقابل اجرایی شد و مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفت و استمرار یافته است.

وی افزود: در دوران پسابرجام و با تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از توان داخلی، امروز در آستانه رونمایی از قرارداد ۲۳ پروژه صنعت آب و فاضلاب در کشور هستیم.

جانباز تصریح کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های نمک‌زدایی، اجرای پروژه‌های فاضلاب و غیره است که بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال ارزش دارند.

وی با اشاره به انعقاد ۱۳ هزار میلیارد ریال پروژه از این دست در سال گذشته خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی ایرانی و یا با رهبری بخش خصوصی در کنسرسیومی با حضور شرکت‌های خارجی اجرا می‌شود.

مدیرعامل آبفای کشور ادامه داد: سرعت زیاد در اجرا و استفاده از مکانیزم خرید تضمینی از جمله ویژگی‌های بارز این پروژه‌ها است.

وی بیان داشت: بخش خصوصی در زمان اعمال تحریم‌های اقتصادی همراهی خوبی با دولت داشت و سال گذشته اطمینان دادیم در شرایط ارتباط با بخش‌های خصوصی خارجی آن‌ها را در اولویت قرار بدهیم.

 

جانباز تأکید کرد، هر گونه انتقال فن‌آوری و تعریف بازارهای منطقه‌ای در صنعت آب و فاضلاب فقط با مشارکت بخش خصوصی ایرانی انجام می‌شود.