نظر کارشناسان در مورد احداث پل خلیجفارس؛ دیدگاه اتصال همه جا با جاده و پل، به دهه ۵۰ میلادی برمیگردد آیا رواست جزیرهای که آخرین قطعه باقیمانده سرزمین کشورمان از جولان انواع خودروها و تخریب و آلودگی آب و خاک و هوای ناشی از آن است را بهدست خود در مسیر نابودی قرار دهیم؟ آیا […]
نظر کارشناسان در مورد احداث پل خلیجفارس؛
دیدگاه اتصال همه جا با جاده و پل، به دهه ۵۰ میلادی برمیگردد
آیا رواست جزیرهای که آخرین قطعه باقیمانده سرزمین کشورمان از جولان انواع خودروها و تخریب و آلودگی آب و خاک و هوای ناشی از آن است را بهدست خود در مسیر نابودی قرار دهیم؟
آیا رواست جزیرهای که آخرین قطعه باقیمانده سرزمین کشورمان از جولان انواع خودروها و تخریب و آلودگی آب و خاک و هوای ناشی از آن است را به دست خود در مسیر نابودی قرار دهیم؟
به گزارش تیننیوز، یک کارشناس حملونقل با بیان این مطلب گفت: چند سال قبل از طریق رسانههای جمعی از عملیات ساخت پل بندرعباس-قشم با هزینهای بسیار سنگین مطلع شدم.
حمیدسیادتموسوی افزود: همان زمان مطلبی در اعتراض و پرسش نسبت به موضوع تهیه کردم که در چند سایت از جمله تیننیوز منتشر شد. چندی بعد گزارشی از شبکه یک سیما پخش شد که طی آن با مقایسه قیمت ترهبار در بندرعباس با قشم و ذکر دلایل دیگر از جمله سهولت دسترسی، احداث پل امری ضروری دانسته شد.
مدیرکل سابق دفتر حملونقل وزارت کشور افزود: نکات دیگری از جمله رونق اقتصادی جزیره، ارتقای غرور ملی، دسترسی به خدمات درمانی و سخنانی از این دست از دلایل ضرورت احداث پل ذکر شده است.
این کارشناس اظهارداشت: سؤال اصلی این بوده و هست که سرازیر شدن سیل کامیونها، تریلیها و خودروهای سواری به جایجای دیگر سواحل و شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشور، چه امتیازی برای آنها به بار آورده که اکنون با صرف هزینهای هنگفت در صدد تسری آن به جزیره زیبای قشم باشیم؟
وی گفت: آیا رواست جزیرهای که آخرین قطعه باقیمانده سرزمین کشورمان از جولان انواع خودروها و تخریب و آلودگی آب و خاک و هوای ناشی از آن است را بهدست خود در مسیر نابودی قرار دهیم؟
وی تأکیدکرد: رونق اقتصادی جزیره با تقویت و تمرکز بر ارزشهای زیستمحیطی و بومی آن که سبب امتیاز جزیره از دیگر مناطق کشور است و همچنین از طریق گردشگری دوستدار طبیعت و دوستدار ارزشهای بومی تحققپذیر است نه راهکارهای ژنریک.
این کارشناس حملونقل افزود: با کسری از هزینه احداث چنین پلی، میتوان نه تنها مراکز و خدمات درمانی که شهرهای بیمارستانی برای رفاه جزیرهنشینان و توریسم درمانی در جزیره ایجاد کرد و با تأمین حملونقل دریایی مدرن دسترسی ایمن و مناسب جزیرهنشینان را تأمین کرد.
سیادت موسوی خاطرنشانکرد: تصمیمگیران در این زمینه خود واقف هستند که دیدگاه اتصال هرجا و همه جا با جاده و پل با نادیده گرفتن امتیازات محلی و بومی به دهههای ۵۰ و ۶۰ میلادی تعلق دارد و تغییر پاردایم دهههای اخیر بر راهکارهای هوشمندانه متمایز و البته انسانمدار و دوستدار محیطزیست تمرکز دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.