مجوز مجلس به دولت برای صدور و واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی

    نمایندگان مردم در خانه به دولت اجازه دادند تا نسبت به صدور و واگذاری اسناد خزانه اسلامی تا سقف ۷۵ هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی اقدام کند. به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۵ با بند (هـ ) […]

 

 

نمایندگان مردم در خانه به دولت اجازه دادند تا نسبت به صدور و واگذاری اسناد خزانه اسلامی تا سقف ۷۵ هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی اقدام کند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۵ با بند (هـ ) تبصره ۵ این لایحه با ۱۳۷ رأی موافق، ۱۱ رأی موافق و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که براساس آن دولت مجاز به صدور و واگذاری اسناد خزانه اسلامی تا سقف ۷۵ هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی شد.

 

براساس بخش درآمدی بند هـ تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۵ کل کشور؛ دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا ۳ ‌سال، صادر کرده و به قیمت اسمی تا سقف ۷۵ هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی واگذار کند. اسناد مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف است.