کوثری تشریح کرد:منابع تأمین اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی تقویت بنیه دفاعی در سال ۹۵

  یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی منابع تأمین اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای تقویت بنیه دفاعی کشور در بودجه سال ۹۵ را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، اسماعیل کوثری اظهار کرد: اعتبار تقویت بنیه دفاعی در بودجه امسال در اصل از چند منبعی است که خود نیروهای مسلح […]

 

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی منابع تأمین اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای تقویت بنیه دفاعی کشور در بودجه سال ۹۵ را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل کوثری اظهار کرد: اعتبار تقویت بنیه دفاعی در بودجه امسال در اصل از چند منبعی است که خود نیروهای مسلح آن را خلق کردند. یکی از آن‌‌ها مربوط به ارتباط نظامی ما با برخی کشور‌‌ها مثل آمریکا و انگلیس است که مبالغی از این پول در حساب وزارت جنگ سابق بوده است. نمونه‌ای از این پول که اخیراً توانستیم از راه قانونی بگیریم ۴۰۰ میلیون دلار بوده که سود این رقم در طول ۳۷ سال چیزی نزدیک یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار بوده که مجموعاً یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار شد که به ریال تبدیل شد و ۵ هزار میلیارد تومان تخمین زده شد و در بودجه به عنوان یک منبع گنجانده شد.

وی افزود: منبع دیگر این اعتبار جریمه سربازان فراری بود که سال گذشته سه هزار میلیارد تومان پیشنهاد دادیم و امسال آن را به ۳۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم. این در واقع درآمدی از جریمه سربازان فراری است.

این نماینده مجلس ادامه داد: منبع دیگر که با پیشنهاد نیروی انتظامی آورده شده این است که کسانی که جریمه‌هایشان را پرداخت نکردند اگر در سال ۹۵ جریمه‌هایشان را پرداخت کنند، دیگر بابت تأخیر جریمه نمی‌شوند و بنابراین ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از این محل پیش‌بینی شد که مجموعه ۱۰ هزار میلیارد تومان در جهت تقویت بنیه دفاعی پیش‌بینی شده که اگر اجرایی و عملیاتی شود کمک خوبی به این بخش خواهد بود.

کوثری در پایان گفت: سلاح‌های نیروهای مسلح به غیر از موشک و یکسری سلاح‌های انفرادی اکثراً مربوط به ۴۰، ۴۵ سال قبل است و فرسوده شده و نیاز دارد که بهینه و به‌ روز شود لذا اگر این اعتبار مصوب و اجرایی شود در جهت ارتقای نیروهای مسلح خواهد بود.