پورابراهیمی داورانی:پیگیری مجلس برای اجرای صحیح عملیات بانکی بدون ربا

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با توجه به وضعیت فعلی کشور ضرورت استفاده از عقود اسلامی متناسب با شرایط وجود دارد، گفت: ضعف در نظارت بر اجرای عملیات بانکی بدون ربا مشهود است. به گزارش خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در خصوص وضعیت طرح عملیات بانکی بدون ربا، گفت: […]

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با توجه به وضعیت فعلی کشور ضرورت استفاده از عقود اسلامی متناسب با شرایط وجود دارد، گفت: ضعف در نظارت بر اجرای عملیات بانکی بدون ربا مشهود است.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در خصوص وضعیت طرح عملیات بانکی بدون ربا، گفت: با توجه به این‌که در خصوص ربوی بودن عملکرد بانک‌ها مشکلاتی مطرح است؛ کمیته‌ای در مجلس برای رفع این مشکلات کار خود را آغاز کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از ۳۰ سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا گذشته و باتوجه به مشکلات و تجارب حاصل از اجرای این قانون، ایراداتی به اجرای این قانون مطرح است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: درحال حاضر پیش‌نویس طرحی در مجلس با عنوان عملیات بانکی بدون ربا آماده شده که در خصوص اصلاح نظام بانکداری است و اگر در این دوره فعالیت مجلس در صحن علنی بررسی نشود، طرح در دوره دهم بررسی خواهد شد.

پورابراهیمی داورانی با بیان این‌که باید دغدغه ربوی بودن عملکرد سیستم بانکی رفع شود، گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور ضرورت استفاده از عقود اسلامی متناسب با شرایط وجود دارد.

ضرورت رسیدگی به انتقادهای مراجع عالیقدر تقلید از عملکرد نظام بانکی

وی گفت: بخشی از مشکلات به دلیل خلأ قانونی در زمینه بانکداری بدون ربا است و بخشی از مسایل به دلیل ضعف در نظارت بر اجرای عملیات بانکی بدون ربا است که در طرح عملیات بانکی بدون ربا به این موضوعات رسیدگی شده است.

پورابراهیمی داورانی افزود: مراجع عالیقدر تقلید انتقادهایی به وضعیت عملکرد بانک‌ها وارد کرده‌اند که باید به‌طور جدی پیگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با همکاری دولت قانون عملیات بانکی بدون ربا به‌صورت صحیحی اجرایی می‌شود.