واگذاری بلیت‌فروشی سرخابی‌ها به شرکت توسعه و نگهداری از طریق مناقصه

واگذاری بلیت‌فروشی سرخابی‌ها به شرکت توسعه و نگهداری از طریق مناقصه مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی روز یکشنبه اعلام کرد تفاهمنامه ای بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، سازمان لیگ و شرکت توسعه با هدف واگذاری بلیت‌فروشی الکترونیکی ورزشگاه آزادی به این شرکت به امضا رسید. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی مدبر در […]

واگذاری بلیت‌فروشی سرخابی‌ها به شرکت توسعه و نگهداری از طریق مناقصه

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی روز یکشنبه اعلام کرد تفاهمنامه ای بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، سازمان لیگ و شرکت توسعه با هدف واگذاری بلیت‌فروشی الکترونیکی ورزشگاه آزادی به این شرکت به امضا رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی مدبر در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر این تفاهمنامه به امضا رسید و با انجام مناقصه براساس آیین‌نامه فدراسیون فوتبال درصدی از آن به شرکت مجری و مابقی به تیم‌های مختلف لیگ برتر تخصیص داده خواهد شد. البته این کار به منظور بازساری سریعتر ورزشگاه آزادی و قسمت‌های مختلفی که نیاز به بازسازی دارد انجام می‌شود.وی در پاسخ به سؤالی درباره این‌که باتوجه به معرفی نشدن هیات مدیره پرسپولیس آیا این تفاهمنامه عملیاتی می‌شود یا خیر، گفت: چون قرارداد حقوقی است این موضوع مشکلی را در اجرای تفاهمنامه ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین از طبقاتی شدن پارکینگ‌های ورزشگاه آزادی در دو ضلع شرقی و غربی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم در ضلع شرقی و غربی بین ۵ سالن و پایین استادیوم ورزشگاه آزادی پارکینگ طبقاتی با گنجایش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ خودرو ایجاد کنیم. برآوردی که از هزینه ساخت پارکینگ طبقاتی داشتیم ۳۰ میلیارد تومان است که بنا داریم یک پارکینگ ۷ طبقه‌ای با همکاری بخش خصوصی به زودی در ورزشگاه آزادی ایجاد کنیم. البته در این زمینه نیاز به همکاری شهرداری داریم تا بتوانیم هرچه سریعتر پارکینگ طبقاتی خود را تأسیس و همچنین برخی از فضاهای آن را برای کارهای اقتصادی در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص بدهی باشگاه استقلال و پرسپولیس بابت اجاره اماکن ورزشی به این شرکت، افزود: ما طبق تفاهمنامه جدیدی که به امضا رسانده‌ایم سعی می‌کنیم از محل بلیت‌فروشی اجاره اماکن ورزشی را از این دو باشگاه دریافت کنیم تا مشکلی که سال‌های قبل داشتیم دیگر برای شرکت تکرار نشود. البته در مورد بدهی‌های سنواتی که فدراسیون‌های مختلف به شرکت توسعه دارند از جمله محل اجاره سالن‌ها، فضاهای اداری و… ما سعی می‌کنیم از محل ۲۷ صدم درصد که برای وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته می‌شود در طی ۵ سال بدهی قبلی مستهلک شود و در طول ۵ سال ۱۵ تا ۲۰ درصد از بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

وی همچنین در رابطه با حمایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از حضور بانوان در استادیوم ۱۰۰هزار نفری برای تماشای مسابقات، گفت: ما در استادیوم ۱۰۰هزار نفری یا ۱۲هزار نفری و یا سایر مکان‌ها به لحاظ سخت‌افزاری برای حضور بانوان مشکل خاصی نداریم. ما حتی حاضریم محل مشخص، سرویس‌های بهداشتی مشخص و سایر موارد و تمهیداتی که برای حضور بانوان در استادیوم ۱۰۰هزار نفری یا ۱۲ هزار نفری لازم است فراهم کنیم تا بانوان بتوانند از نزدیک مسابقات را تماشا کنند. همان‌طور که در مسابقات والیبال این مسأله اتفاق افتاد اما به هر صورت ما تابع سیاست کشور هستیم و سیاست‌گذاری برای این کار با ما همراه نیست.

مدبر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که اینطور به نظر می‌رسد ورزشگاه‌هایی در اطراف تهران در حال ساخت و ساز است و این مسأله بدون مناقصه از سوی شرکت توسعه به اقوام نزدیک مقامات ارشد داده شده است، نظر شما در این باره چیست، گفت: من این مسأله را تکذیب می‌کنم. ما با توجه به رویکردی که برای ساخت و ساز داریم تلاش ما بر این است که به سمت ساخت‌ و ساز سریع، ارزان و با کیفیت پیش برویم و بتوانیم شرایط خوبی را برای ساخت ورزشگاه‌های مختلف در تهران ایجاد کنیم. ورزشگاه پنج هزار نفری که با سازه‌های بتنی ساختیم و به بهره‌برداری رساندیم ۲۵میلیارد برای ما هزینه داشت. هیچ وقت در شرکت توسعه، ما نه توصیه مقامی را داشتیم و نه کسی به ما گفته که کاری را بدون مناقصه انجام دهیم، این مسأله را کاملاً تکذیب می‌کنم.

 

مدبر در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که چه تضمینی برای بازسازی ورزشگاه آزادی دارید که این پروژه نیز همانند نقش جهان ۲۰ سال طول نکشد و بازسازی این ورزشگاه در دو سال به اتمام برسد، گفت: بازسازی ورزشگاه آزادی با نقش جهان متفاوت است و ما سعی داریم بازسازی ورزشگاه آزادی را بخش به بخش انجام دهیم. در حال حاضر بازسازی طبقه دوم ورزشگاه را که سه بخش است سعی کردیم به اتمام برسانیم و بعد از اتمام این بخش، بخش دیگر را شروع کنیم. نقش جهان سازه‌ای داشت که تماشاگران نمی‌توانستند از فضای آن برای تماشای مسابقات فوتبال استفاده کنند اما ورزشگاه آزادی این مشکل را ندارد و ما الان برای اتمام همین بخش ۷ میلیارد بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم که پولش را فعلاً از جیب خود پرداخت کردیم تا طبقه دوم ورزشگاه آزادی به اتمام برسد. ما امیدواریم کار اتمام ورزشگاه آزادی همانند نقش جهان نباشد و سریعتر کار بازسازی را به اتمام برسانیم.