تربیت کارگر ماهر دارای صلاحیت حرفه‌ای در کشور؛ نقطه هدف اشتغال

  معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور در دیدار با رییس سازمان تأمین‌اجتماعی کشور، گفت: رسیدن به نقطه هدف اشتغال، تربیت کارگر ماهر دارای صلاحیت حرفه‌ای در کشور است. به گزارش میزان، محمدامین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور در دیدار با […]

 

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور در دیدار با رییس سازمان تأمین‌اجتماعی کشور، گفت: رسیدن به نقطه هدف اشتغال، تربیت کارگر ماهر دارای صلاحیت حرفه‌ای در کشور است.

به گزارش میزان، محمدامین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور در دیدار با رییس سازمان تأمین‌اجتماعی کشور بر ارتقای کیفی آموزش‌های ارایه شده به متقاضیان بیمه بیکاری معرفی شده از سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری با رویکرد اقتصادی در بخش‌های مختلف حوزه تأمین‌اجتماعی، تجهیز مراکز آموزشی و ارایه هدفمندانه مهارت‌های معطوف به شغل و نظارت تخصصی ‌و فنی بر اجرای آزمون‌های صنعت ساختمان را از اولویت‌های خطیر سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای کشور داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر شفافیت و سلامت آزمون‌های کارگران تأکید کرد.

نوربخش، رییس سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تشکر از همکاری خوب سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای کشور بر لزوم توسعه کمی ‌و کیفی همکاری هر دو سازمان اشاره کرد.

وی بر لزوم غربالگری متقاضیان گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای کارگران ساختمانی و بر شفاف‌سازی افراد واجد شرایط از سایرین تأکید کرد.

بنا‌بر‌این گزارش، در این دیدار که معاونان هر دو سازمان حضور داشتند مقرر شد کمیته مشترک، موضوعات فی‌مابین را بررسی و برای توسعه همکاری مشترک اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای کشور، گفت: انتقال مهارت به حدود ۱۵ هزار عضو اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی از طریق تشکیل شرکت‌های ارایه دهنده آموزش مهارتی امکان پذیر است.

محمدامین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان در دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان تهران به لزوم نیازسنجی آموزش‌های مهارتی اعضای اتاق بازرگانی به منظور انتقال و ارتقای مهارت‌های آنان تأکید کرد.

وی افزود: از طریق تشکیل شرکت‌های تخصصی آموزش‌های مهارتی و با مشارکت و امکانات مراکز آموزشی و با انتقال و ارتقای مهارت شاغلان در این بخش‌ها افزایش بهره‌وری در تمامی حوزه‌ها صورت می‌پذیرد.

خوانساری، رییس اتاق بازرگانی صنعت، معدن‌و کشاورزی استان تهران در این دیدار ضمن تشکر از همکاری مشترک با سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای کشور آمادگی این اتاق را در خصوص همکاری مشترک از جمله نیاز‌سنجی، استاندارد نویسی و همکاری در انتقال مهارت به اعضاء و تمامی بخش‌های مرتبط را از طریق سازمان آموزش فنی ‌و حرفه‌ای کشور اعلام کرد.

 

بنا ‌بر ‌این گزارش، در ادامه این دیدار که با حضور معاونین سازمان ‌و مدیرکل آموزش فنی ‌و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد مقرر شد تا کمیته تخصصی مقدمات تنظیم تفاهم‌نامه مشترک را فراهم و اقدامات لازم را به عمل آورند.