مالیات کنترل‌کننده اقتصاد در زمان رکود و تورم است

مالیات کنترل‌کننده اقتصاد در زمان رکود و تورم است نماینده رشت در مجلس با تأکید بر این‌که مالیات در زمان رکود و تورم شرایط خاص خود را دارد و در واقع کنترل‌کننده اقتصاد است، گفت: فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود. ‌به گزارش ایسنا، محمدصادق‌حسنی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، هفته […]

مالیات کنترل‌کننده اقتصاد در زمان رکود و تورم است

نماینده رشت در مجلس با تأکید بر این‌که مالیات در زمان رکود و تورم شرایط خاص خود را دارد و در واقع کنترل‌کننده اقتصاد است، گفت: فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود.

‌به گزارش ایسنا، محمدصادق‌حسنی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، هفته فرهنگ مالیاتی را تبریک گفت و با بیان این مسأله که برخی‌ها همزمان با اعلام نیاز کشور به افزایش درآمدهای مالیاتی به این موضوع دامن می‌زنند که دولت می‌خواهد مالیات مؤدیان را افزایش دهد، گفت: سازمان امور مالیاتی برای دستیابی به این هدف، دنبال شناسایی مؤدیان و منابع جدید و همچنین جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی با ذکر این‌که اجرای قانون جدید همواره در ابتدا با مشکلاتی همراه است، عنوان‌کرد: در مجموع این قانون به نفع مردم می‌باشد که در این خصوص باید اطلاع‌رسانی شود. در واقع با قانون جدید مؤدیانی که فرار مالیاتی دارند، محدود می‌شوند و درآمد مالیاتی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر این‌که مالیات در زمان رکود و تورم شرایط خاص خود را دارد و در واقع کنترل کننده اقتصاد است، گفت: فرهنگ مالیاتی باید تقویت و بحث فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود.

 

حسنی خاطرنشان‌کرد: انصافاً همکاران مالیاتی خیلی زحمت می‌کشند، خصوصاً در ماه‌های خرداد و تیر که زمان دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی است و جا دارد به همه همکاران خسته نباشید بگوییم.