واردات حداقلی تکنولوژی از مبادی غیررسمی در دوران تحریم

واردات حداقلی تکنولوژی از مبادی غیررسمی در دوران تحریم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که در زمان تحریم‌ها تنها امکان ورود تکنولوژی میزان حداقلی آن از مبادی غیررسمی بود، گفت: بعد از برجام این امکان وجود دارد که به‌ رسمی صورت تکنولوژی‌های روز دنیا را وارد کشور کنیم. به گزارش خانه ملت، […]

واردات حداقلی تکنولوژی از مبادی غیررسمی در دوران تحریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که در زمان تحریم‌ها تنها امکان ورود تکنولوژی میزان حداقلی آن از مبادی غیررسمی بود، گفت: بعد از برجام این امکان وجود دارد که به‌ رسمی صورت تکنولوژی‌های روز دنیا را وارد کشور کنیم.

به گزارش خانه ملت، رامین‌نورقلی‌پور در خصوص تأثیرات برجام بر صنعت کشور، اظهارداشت: مهم‌ترین پیامد برجام در بخش صنعت بهبود تعاملات صنعتگران کشور با تولید کنندگان مطرح دنیا بوده است.

نماینده مردم‌کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشاندر در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که یکی از دستاوردهای دیگر آن استفاده از سیستم‌های مالی و بانکی بین‌المللی است، گفت: متأسفانه قبل از برجام به علت تحریم‌های بانکی ارتباط ما با سیستم‌های مالی و بانکی بین‌المللی قطع شده بود که این مسأله می‌تواند یک مانع بزرگ در مسیر توسعه هر کشوری باشد.

وی با اشاره به این‌که تحریم‌ها دسترسی ما را در استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، صادرات، جهانی شدن و واردات بهینه دور کرده بود، اضافه‌کرد: تأثیرات برجام در صنعت برخلاف بدقولی‌هایی که وجود دارد مثبت بوده است و چشم‌انداز خوبی را می‌توان مشاهده کرد.

این نماینده مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که اجرای کامل برجام قطعاً به نفع صنایع کشور خواهد بود، تصریح‌کرد: ورود تکنولوژی روز دنیا را به صنایع مختلف کشور بعد از برجام باید به‌صورت نسبی دید اما چیزی که می‌توانیم مشاهده کنیم بسته شدن صنایع قبل از برجام است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با تأکید بر این‌که در زمان تحریم‌ها تنها امکان ورود تکنولوژی میزان حداقلی آن از مبادی غیررسمی بود، خاطرنشان‌کرد: بعد از برجام این امکان به‌وجود آمده است که به‌صورت رسمی تکنولوژی‌های روز دنیا را وارد کشور کنیم و قراردادهای نفتی و خودرو‌سازی اخیر منعقد شده خود گواه این موضوع و این قرارداد‌ها در نوع خود بی‌سابقه است.