سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج از ایران برای طرح‌های ریسک پذیر

  بهزاد سلطانی، گفت: ایرانیان مقیم خارج می‌توانند از طرح‌های دانش‌بنیان ریسک پذیر حمایت کنند تا این طرح‌ها به مرحله اجرایی برسند. به گزارش مهر، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به امکان استفاده از سرمایه ایرانی‌های غیرمقیم در سرمایه‌گذاری خطر پذیر طرح‌های دانش‌بنیان به مهر گفت: در حال حاضر بعضی از این افراد […]

 

بهزاد سلطانی، گفت: ایرانیان مقیم خارج می‌توانند از طرح‌های دانش‌بنیان ریسک پذیر حمایت کنند تا این طرح‌ها به مرحله اجرایی برسند.

به گزارش مهر، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به امکان استفاده از سرمایه ایرانی‌های غیرمقیم در سرمایه‌گذاری خطر پذیر طرح‌های دانش‌بنیان به مهر گفت: در حال حاضر بعضی از این افراد به صندوق رجوع کرده‌اند و خواستار حمایت از طرح‌های ریسک‌پذیر هستند.

وی با بیان این‌که هم اکنون برخی از این ایرانیان مقیم خارج از کشور با صندوق نوآوری و شکوفایی ارتباط دارند، گفت: در حال حاضر حدود ۴ شخص حقیقی و حقوقی در مورد این مسأله در حال مذاکره با صندوق هستند و انتظار می‌رود با جا افتادن این فرایند شاهد افزایش چشمگیر حمایت ایرانیان غیرمقیم از طرح‌های دانش بنیان در آینده باشیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص علل علاقه‌مندی حمایت ایرانیان غیرمقیم از طرح‌های دانش بنیان گفت: علت این موضوع می‌تواند دسترسی به نیروی متخصص ارزان قیمت، زیرساخت‌های نسبتاً مناسب، علاقه‌مندی ایرانیان به پیشرفت وطنشان و همچنین دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت مورد نیاز ارزیابی کرد که همراه با برخی دلایل شخصی و اقتصادی خاص هر طرح، به نظر می‌رسد استقبال در آینده را افزایش دهد.

سلطانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تنها در تهران این موضوع بیش‌تر اتفاق افتاده و دلیل عمده آن شاید زیرساخت‌‌ها و راحت‌تر بودن دسترسی به امکانات، افراد و متخصصین باشد.

به گفته وی، اما به نظر می‌رسد در آینده شاهد حضور این افراد در شهرستان‌‌ها هم باشیم.

 

وی گفت: حوزه ICT یا فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات بیش‌تر مورد استقبال ایرانیان غیرمقیم برای حمایت و سرمایه‌گذاری قرار گرفته است، زیرا عمده متخصصین و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه هستند و مزیت رقابتی نیز در این حوزه وجود دارد.