همه‌پرسی در کردستان عراق قابل پذیرش نیست

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همه‌پرسی در کردستان عراق قابل پذیرش نیست رییس ستاد کل نیروهای مسلح، قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیرقابل مذاکره و معامله دانست و گفت: هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌‌ها و پایگاه‌ها و نیروهای آنها در منطقه است. به گزارش ایلنا، […]

رییس ستاد کل نیروهای مسلح

همه‌پرسی در کردستان عراق قابل پذیرش نیست

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیرقابل مذاکره و معامله دانست و گفت: هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌‌ها و پایگاه‌ها و نیروهای آنها در منطقه است.

به گزارش ایلنا، محمدباقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی‌زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، با ارایه تحلیلی از وضعیت و شرایط منطقه و جهان اظهارکرد: با گذشت قریب به ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود ۳ دهه از پایان دفاع مقدس و با وجود تداوم توطئه‌ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه‌گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی، جمهوری‌اسلامی‌ایران در اوج عزت، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می‌دهد.

وی همچنین افزود: پیدایش تهدیدات نوین امنیتی که با طراحی و تلاش قدرت‌های استکباری و مرتجعین منطقه و غفلت و بی‌توجهی برخی همسایگان، جمهوری‌اسلامی را هدف قرارداده است و کشاندن تهدید به داخل ایران را دنبال می‌کند، لزوم هوشمندی و آمادگی بیش‌تر برای مقابله و خنثی‌سازی آنها را مورد تأکید حوزه دفاعی و امنیتی قرار می‌دهد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تأکید بر این‌که جمهوری‌اسلامی‌ایران امروز قوی‌تر و موفق‌تر از همیشه، توان آمادگی و دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات حفظ و ارتقا بخشیده است، تصریح‌کرد: جمهوری‌اسلامی‌ایران با تمرکز بر راهبرد ظرفیت‌سازی پیش رونده و متراکم دفاعی توانسته است با دفاع جانانه از مرزهای کشور و جانفشانی مدافعان حرم و کمک به کشورهای محور مقاومت در مقابله با تروریست‌های تکفیری، صحنه نبرد را به مناطق دوردست منتقل کند و امنیت مثال‌زدنی را برای مردم خود به ارمغان بیاورد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت منطقه جنوب غرب آسیا خاطرنشان‌کرد: این منطقه محور تحولات جهان است و به دلیل دخالت قدرت‌های استکباری، شیطنت صهیونیست‌‌ها و حماقت و خیانت سران برخی حکومت‌های غیرمردمی و جائر منطقه امروز با حوادث و توطئه‌های جدید نیز روبه‌رو شده است که نباید نسبت به این موضوع ساده‌اندیشی و سهل‌انگاری کرد.

وی افزود: این‌که در بخشی از سرزمین عراق، با شکست داعش و تروریست‌های تکفیری پس از ۳ سال جنگ و آوارگی مردم عزیز و تقدیم شهدای فراوان و موفقیت ملت و مرجعیت دینی و پیروزی ارتش و نیروهای بسیج مردمی این کشور، بی‌درنگ سخن از همه‌پرسی در کردستان عراق و جداسازی بخشی از پیکره عراق زده می‌شود امری عادی به نظر نمی‌رسد.

باقری طرح موضوع برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق را سرآغازی بر پدید آمدن مشکلات و چالش‌های جدید در این منطقه دانست و تأکیدکرد: این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام، مذاهب و بخش‌های مختلف این سرزمین است.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از نقش نیروی زمینی سپاه‌پاسداران‌انقلاب‌اسلامی در مقابله با تهدیدات و برقراری امنیت در مناطق مرزی گفت: در شرایطی که کشور با تهدیدات فرامنطقه‌ای، جنگ‌های نیابتی منطقه‌ای و کوتاهی برخی همسایگان در کنترل وضعیت امنیتی مرزهای مشترک مواجه است، نیروی زمینی نقش ممتازی را عهده‌دار شده است و با استقبال از مأموریت‌ها، در کمال شجاعت، ابداع و ابتکار و خلاقیت، مجاهدانه نقش بی‌بدیلی را در برقراری امنیت در شمال غرب و جنوب‌شرق و شمال‌شرق و جنوب‌غرب کشور ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه که با دفاع مقدس متولد شده و بلوغ یافته، به فضل الهی در دوره فرماندهی سردار پاکپور توانسته است با تجربه بالا و سخت‌کوشی کم نظیر، امنیت مناطق مورد طمع و تهدید را در سطح سایر مناطق کشور تأمین کند.

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های بهداشتی درمانی و مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه که توأم با پرداختن به مأموریت‌های امنیتی در مناطق مرزی در دستور کار این نیرو قرار دارد، خاطرنشان‌کرد: جای جای مناطق مرزی و محل استقرار نیروی زمینی سپاه شاهد همت جهادی و انقلابی یگان‌های این نیرو در راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی مجهز و در تراز بیمارستان‌های شهری برای خدمت‌رسانی و درمان رایگان مردم محروم و نیازمند است، به‌گونه‌ای که هزاران عمل جراحی را در این بیمارستان‌ها برای معالجه انجام داده است.