برخورد قاطعانه با پیمانکاران قانون‌گریز در دستور کار است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برخورد قاطعانه با پیمانکاران قانون‌گریز در دستور کار است در جلسه هم‌اندیشی همیاران سازمان پارک‌ها بر برخورد قاطعانه ناظران فضای سبز به عنوان چشم و گوش سازمان پارک‌ها با پیمانکارانی که از مفاد قرارداد عدول می‌کنند، تأکید شد. به گزارش ایمنا، در این برنامه مصوبات جلسه قبلی […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان

برخورد قاطعانه با پیمانکاران قانون‌گریز در دستور کار است

در جلسه هم‌اندیشی همیاران سازمان پارک‌ها بر برخورد قاطعانه ناظران فضای سبز به عنوان چشم و گوش سازمان پارک‌ها با پیمانکارانی که از مفاد قرارداد عدول می‌کنند، تأکید شد.

به گزارش ایمنا، در این برنامه مصوبات جلسه قبلی قرائت شد که شامل بررسی طرح‌های تحقیقاتی درختان چنار، بازدید از درختان چنار چهارباغ خواجو و تشکیل کمیته رفع خطر، بازدید از والو پارک‌ها و هرس درختان پارک‌های سپاهان شهر برای این‌که از حالت پستو مانند خارج شوند و تذکر به پیمانکاران برای عدم استفاده از بولوئر به خصوص در هنگام بازدید مهمان‌های خارجی می‌شد.

همیاران فضای سبز در ادامه برنامه به ابراز نظرات خود پرداختند که با توجه به آلودگی هوای اصفهان با کمبود فضای سبز روبه‌رو هستیم و بهتر است ناظران فضای سبز نیز که چشم ‌و گوش سازمان پارک‌ها به شمار می‌آیند، برخورد قاطعانه‌تری با پیمانکاران داشته باشند چراکه حجم کار‌ها بسیار زیاد و تعداد پیمانکاران کم است و در برخی موارد دیده شده که حقوق کارگران پیمانی نیز با تاخیر پرداخت شده است.

احمد سلیمانی‌پور، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این‌که پرداخت حقوق کارگر بسیار مهم است و در صورت تأخیر در پرداخت‌ها با بی‌انگیزگی روبه‌رو می‌شود، تأکید‌کرد: شهرداری اصفهان در پرداخت دستمزدهای کارگران هیچ تعارفی با پیمانکاران ندارد و ۸۰ درصد ظرفیت‌اش هم در هر ماه به پرداخت حقوق آنها تعلق دارد.

وی ادامه‌داد: برای این‌که تأخیری در پرداخت حقوق کارگر‌ها نباشد این امر به صورت متمرکز به شهرداری مرکزی اصفهان منتقل شده است.

وی با اشاره به این‌که انتخاب پیمانکاران به صورت مناقصه‌ای و براساس قانون صورت می‌گیرد، اضافه‌کرد: پیش از این ۱۲۰ پیمانکار در حوزه محیط‌زیست فعال بودند که با توجه به شرایط کاری اصفهان این تعداد به ۷۰ نفر رسید.

سلیمانی‌پور یادآورشد: شهرداری اصفهان در مسایل مالی بسیار دقیق است و مبلغ پیمان در اصفهان نسبت به سایر شهر‌ها پایین‌تر است به همین دلیل اولین کاری که کردیم نرخ نگهداری پیمانکاران را افزایش دادیم.

وی ادامه‌داد: اگرچه بسیاری از پیمانکاران از زندگی خود مایه می‌گذارند اما در این بین افرادی متخلفی هم بودند که از کار خود خلع شدند و با توجه به اعتراض‌هایی که نوشتند، این نامه‌ها نیز موجه نبود و قانون این اجازه را به ما داده است که نسبت به آنها تقاضای خسارت کنیم.