تعداد کم شرکتهای تولیدکننده داخلی قطعات مترو در مناقصه مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران گفت: با کمک دانشگاه صنعتی شریف موفق به تأیید کیفیت ۵٠ قطعه ساخت داخل شدهایم که استفاده از این تولیدات ملی در سال گذشته باعث صرفهجویی یک میلیون دلاری شده است. محمد احمدیبافنده در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: با […]
تعداد کم شرکتهای تولیدکننده داخلی قطعات مترو در مناقصه
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران گفت: با کمک دانشگاه صنعتی شریف موفق به تأیید کیفیت ۵٠ قطعه ساخت داخل شدهایم که استفاده از این تولیدات ملی در سال گذشته باعث صرفهجویی یک میلیون دلاری شده است.
محمد احمدیبافنده در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارکرد: با توجه به اینکه سفارش قطعات مترو پرحجم نیست در نتیجه سود بالایی عاید تولیدکننده نمیشود، حال اگر در تأمین هزینه تحقیقات به شرکتهای دانشبنیان کمک شود، مانع بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی میشود.
وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی با کمترین امکانات و تجهیزات مشغول به ساخت پیچیدهترین قطعات مترو با کیفیت بالا هستند، افزود: با کمک دانشگاه صنعتی شریف موفق به تأیید کیفیت ۵٠ قطعه ساخت داخل شدهایم که استفاده از این تولیدات ملی در سال گذشته باعث صرفهجویی یک میلیون دلاری شده است.
احمدیبافنده تصریحکرد: ما نمیخواهیم که قطعات مترو بهطور انحصاری تنها به وسیله تعدادی از شرکتها ساخته شود و خواهان ورود شرکتهای دیگر در این امر هستیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در ادامه خاطرنشانکرد: براساس آییننامه مالیاتی باید شرکتهای مختلف در تولید قطعات در مناقصه حضور یابند اما گاهی به دلیل پایین بودن تعداد شرکتها، این امر محقق نمیشود که در این راستا باید شرکتهای خصوصی تولیدکننده قطعات مترو از امتیاز شرکتهای دانشبنیان بهرهمند شوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.