فرار از دامپینگ نیازمند تبدیل شرکت‌های خرد به برندهای بزرگ کشاورزی

فرار از دامپینگ نیازمند تبدیل شرکت‌های خرد به برندهای بزرگ کشاورزی عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: برای تداوم صادرات محصولات پروتئینی به بازار‌های جهانی نیازمند نگاه ویژه به ثبت نشان حلال بر روی محصولات غذایی هستیم. به گزارش خانه ملت، نظرافضلی درباره صادرات محصولات پروتئینی به بازارهای بین‌المللی، گفت: […]

فرار از دامپینگ نیازمند تبدیل شرکت‌های خرد به برندهای بزرگ کشاورزی

عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: برای تداوم صادرات محصولات پروتئینی به بازار‌های جهانی نیازمند نگاه ویژه به ثبت نشان حلال بر روی محصولات غذایی هستیم.

به گزارش خانه ملت، نظرافضلی درباره صادرات محصولات پروتئینی به بازارهای بین‌المللی، گفت: نگاه ویژه به بخش بازرگانی، کلید صادرات پایدار موادغذایی به بازارهای بین‌المللی تلقی می‌شود، بنابراین برای جذب بازارهای مواد غذایی مسلمان جهان باید محصولات را تنها با ثبت برند غذایی حلال روانه بازار کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس‌شورای‌اسلامی، تصریح‌کرد: برای صادرات محصولات پروتئینی باید میدان را برای حضور تشکل‌ها با برنامه‌ریزی اجرایی را مهیا کرد تا بتوان با حضور تشکل‌ها با بازاریابی اصولی، تجارت محصولات غذایی را با برند حلال ساماندهی کرد.

افضلی افزود: شرکت‌های خرد با رعایت زنجیره تولید تبدیل به هلدینگ و کمپانی‌های بزرگ می‌شوند تا بتوان در این راستا با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به‌ویژه دارای ثبت برند حلال رقابت کرد و این در حالی است که کارگاه‌های خرد تولیدی با تجمیع می‌توانند تبدیل به واحدهای تولیدی بزرگ شوند تا علاوه بر افزایش تولید، هزینه‌های جاری نیز در این راستا کاهش یابد.

 افضلی افزود: فرار از دامپینگ در بازار تولیدات دامی و مرغ با تبدیل شرکت‌های خرد به کمپانی‌های بزرگ عملیاتی می‌شود.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که برای تداوم صادرات محصولات دامی و مرغ به بازار جهانی نیازمند نگاه ویژه به ثبت نشان حلال بر روی محصولات هستیم، یادآورشد: توسعه بازرگانی خارجی، رمز صادرات مازاد تولیدات دامی و مرغی به بازارهای هدف در عرصه بین‌الملل تلقی می‌شود.