دولت دوازدهم فراجناحی خواهد بود

روحانی در جلسه هیأت دولت دولت دوازدهم فراجناحی خواهد بود رییس‌جمهور با اشاره به این‌که دولت دوازدهم دولتی فراجناحی خواهد بود، گفت: شیوه و تفکری که از مردم رأی گرفته باید در اولویت و سرلوحه دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور باشد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌حسن‌روحانی درباره رفتار ناصحیح آمریکا در قبال تعهدات بین‌المللی‌‌اش گفت: […]

روحانی در جلسه هیأت دولت

دولت دوازدهم فراجناحی خواهد بود

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که دولت دوازدهم دولتی فراجناحی خواهد بود، گفت: شیوه و تفکری که از مردم رأی گرفته باید در اولویت و سرلوحه دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌حسن‌روحانی درباره رفتار ناصحیح آمریکا در قبال تعهدات بین‌المللی‌‌اش گفت: عظمت و جایگاه سیاسی هر کشوری در دنیا، به اعتماد نسبت به آن کشور و احترامی که آنان به تعهدات خودشان دارند، مربوط می‌شود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که آمریکایی‌ها در دوران جدید، بسیاری از تعهداتشان را زیرپا می‌گذارند، افزود: آنها تعهد پاریس، تعهد با کوبا و بسیاری از تعهداتی که در قراردادهایشان با آمریکای‌شمالی و نیز بخشی از تعهداتی که نسبت به آسیای‌شرقی دارند را زیر پا گذاشته‌اند و این نشان می‌دهد که آمریکا نمی‌تواند مروج حقوق بشر، قانون‌گرایی و ثبات و امنیت در جهان باشد.

روحانی تأکید‌کرد: کسی که خودش دارای ثبات نبوده، به قوانین و مقررات احترام نگذاشته و به امضای خودش پایبند نیست، نمی‌تواند دیگران را دعوت به ثبات، امنیت و آرامش کند.

رییس‌جمهور حضور آمریکایی‌ها در منطقه را موجب تشدید اختلافات و درگیری‌ها دانست و گفت: آنها نتوانستند در برابر تروریست‌ها اقدام خاصی انجام داده و ثبات را به منطقه بیاورند، بلکه این ملت عراق و سوریه بود و کشورهای همجوار و رزمندگان فداکار بودند که با همه وجود این مردم مظلوم را یاری و کمک کردند و منطقه را از تروریسم نجات داده و در آینده به‌طور کامل نجات خواهند داد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل دولت دوازدهم در آینده نزدیک گفت: به هر حال کابینه دوازدهم در چارچوب مقررات در حال شکل گرفتن است و رییس‌جمهور موظف است در این راستا با افراد مختلف مشورت کند و بنده هم با افراد مختلف در جناح‌های گوناگون اصولگرا، اصلاح‌طلب، میانه‌رو یا اعتدالیون مشورت کرده و نظرات آنها را جویا شده‌ام و همچنین به دوستان دیگر هم گفتم اگر نظر خاصی نسبت به کابینه دوازدهم دارند، بگویند و این در حالی است که نظرات برخی افراد در بعضی از روزنامه‌ها، سایت‌ها و رسانه‌ها منعکس شده اما در عین حال باید همه بدانند که دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم، دولتی تک‌جناحی نبوده و فراجناحی خواهد بود.

 

رییس‌جمهور اظهارداشت: افرادی که در دولت دوازدهم عهده‌دار مسؤولیت می‌شوند باید خواسته و نظر اکثریت مردم که در انتخابات رأی دادند را به‌طور کامل باور و قبول داشته باشند و اگر کسی اینطور نیست نمی‌تواند مسؤولیت سنگین را برعهده بگیرد.