انتقاد رانندگان از عدم نظارت کافی انجمن‌های صنفی بر نحوه اعلان بار

انتقاد رانندگان از عدم نظارت کافی انجمن‌های صنفی بر نحوه اعلان بار در حالی‌که مدت زمانی است رانندگان ناوگان باری حمل‌ونقل جاده‌ای عدم‌رضایت خود را موضوعات گوناگون از نحوه برخورد نیروهای پلیس تا نحوه نوبت‌دهی بار و… در پایانه‌ها ابراز داشته و حتی در هفته گذشته این نارضایتی به درگیری فیزیکی بین رانندگان و کشته […]

انتقاد رانندگان از عدم نظارت کافی انجمن‌های صنفی بر نحوه اعلان بار

در حالی‌که مدت زمانی است رانندگان ناوگان باری حمل‌ونقل جاده‌ای عدم‌رضایت خود را موضوعات گوناگون از نحوه برخورد نیروهای پلیس تا نحوه نوبت‌دهی بار و… در پایانه‌ها ابراز داشته و حتی در هفته گذشته این نارضایتی به درگیری فیزیکی بین رانندگان و کشته شدن یکی از آنان منجر شد، اما آن طور که از پیام‌هایی که در گروه‌های مجازی مربوط به رانندگان و دردودل‌های آنان در گروه‌های تلگرامی بر‌می‌آید، هیچ اقدام درخور توجهی برای جلب رضایت این قشر و حل مشکلات عدیده‌ آنان صورت نگرفته و مشکلات همچنان پابرجاست.

به گزارش تین‌نیوز، اخیراً در همین زمینه تعدادی از رانندگان در برخی گروه‌های مجازی، ضمن انتقاد از انجمن‌های صنفی مرتبط، خواستار نظارت بیش‌تر و بهتر این انجمن‌ها بر نحوه اعلان بار و عملکرد شرکت‌های باربری، برای جلوگیری از بحران شده‌اند تا بدین طریق فشارهای وارده بر رانندگان به یک فاجعه تبدیل نشود.

به اعتقاد آنان اگر مشکلات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به همین شکل ادامه یابد این نفس‌های آخر رانندگان هم بند می‌آید در حالی که در موقعیت حساس کنونی، ‌این بی‌سر و سامانی حمل‌ونقل به ضرر اقتصاد و امنیت کشور بوده و بی‌نظمی‌های موجود به اقتصاد کشور ضربه مهلکی می‌زند.

به اعتقاد فعالان حوزه بار جاده‌ای کشور، در حالی‌که کشور ترکیه در همسایگی ما، با استفاده از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای اقتصاد خود را شکوفا کرده ولی در کشور ما برای مثال نبودن نظارت بر شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی باعث شده که کرایه حمل بار را برای برنده شدن در مزایده در دبی هر روز پایین بیاورند و بدین ترتیب تجار همسایه سود خوبی از کشور ما و شرکت‌ها و در نهایت ایران ببرند و این موضوع هم شرکت و هم کامیون‌دار را دارد به خاک سیاه می‌نشاند.

به اعتقاد رانندگان ناوگان باری جاده‌ای، راهکار حل این مشکل این است که پایانه‌ها برای بار کشورهای همسایه یک نرخ به عنوان تعرفه در نظر بگیرند که شرکت‌ها نتوانند بروند دبی و نرخ‌شکنی کرده و به خودشان و به کامیون‌دار ضرر بزنند.

 

در این طرح باید به شرکت‌ها در صورتی تن بر کیلومتر داده شود که بار آنها در اعلام بار با تعرفه‌ای که از طرف پایانه اعلام می‌شود، اعلام بار شود. وقتی به این شکل از طرف پایانه نرخ گذاشته و اجبار شود که بار را در اعلام بار اعلام کنند، دیگر هیچ شرکتی نمی‌تواند مانند مزایده در دبی نرخ بشکند و کرایه را خراب کند و به اقتصاد کشور و خودش و کامیون‌دار و تمام ارگان‌‌‌ها مانند شرکت نفت و سازمان هوای پاک و وزارت راه و… ضرر بزند.