عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران هلدینگ به ایجاد هم افزایی و رقابت اصناف منجر میشود عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: ایجاد کسبوکارهای نوین دیگر نیازی به موافق یا مخالفت ندارد؛ امری است اجتنابناپذیر که در دنیای مجازی به بار نشسته و به واقع همان فعالیتهای صنفی در شیوه و قالب جدید هستند. […]
عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران
هلدینگ به ایجاد هم افزایی و رقابت اصناف منجر میشود
عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: ایجاد کسبوکارهای نوین دیگر نیازی به موافق یا مخالفت ندارد؛ امری است اجتنابناپذیر که در دنیای مجازی به بار نشسته و به واقع همان فعالیتهای صنفی در شیوه و قالب جدید هستند.
محمدعلی صدیقی در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه دنیا در مسیر تکنولوژی و کسب وکارهای نوین قرار گرفته است، اظهار کرد: تمام کشورهای جهان به این سمت حرکت کردهاند و به واقع اصناف نیز باید زودتر آغاز میکردند. در حال حاضر مسیر تکنولوژی در حرکت است و هر روز با شیوههای جدیدتری همراه خواهد شد، لذا برای پیوستن به این مسیر باید حرکت کرد.
وی با بیان اینکه اتاق اصناف ایران به دنبال مجوز و تحت پوشش دادن کسبوکارهای نوین است، اظهار کرد: اینکه عدهای معتقد هستند باید این نوع فعالیتها به صورت مجزا بررسی شود، کار صحیح و کارشناسی شده نیست و ظلم مضاعفی در حق اصناف خواهد بود؛ چرا که این نوع فعالیتها نیز همان کار صنوف را انجام میدهند و تنها فضای کارشان باهم متفاوت است.
عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران افزود: باید باور کنیم که در آینده نه چندان دور کسبوکارهای سنتی حذف خواهند شد و به محض اینکه ایران بتواند به بازارهای تجارت جهانی WTO بپیوندد، به خودی خود نگرش سیستمی جایگزین روش سنتی خواهد شد و اصناف سنتی ما باید خواه یا ناخواه برای بقا و ماندن در عرضه تجارت و کسبوکار خود با تکنولوژیهای روز همگام و همراه شوند.
صدیقی تأکید کرد: در دنیای اقتصادی امروز در مقطعی قرار گرفتهایم که عصر سرعت و تکنولوژی است و برد با کسی است که بتواند با سرعت بیشتر در قالب تکنولوژیهای جدید خدمات ارایه کند و برای سهولت کار مصرفکننده و کاهش هزینه و زمان بتواند روشهای نوین ارایه خدمات را اجرایی کند.
وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که دایره ارایه اینگونه خدمات در ایران نیز رو به افزایش است و شاید قبلاً تنها منوط به فروش برخی از کلاهای تخصصی مانند لوازم آرایش یا کتاب میشد اما امروز شاهد هستیم که حتی خشکشوییها نیز به این سمت حرکت کردهاند و لباس را درب منزل از مشتری تحویل میگیرند و قطعاً در آینده نزدیک دامنه گستره این خدمات افزایش و به صنوف دیگر نیز منتقل میشود.
صدیقی تصریح کرد: اتاق اصناف ایران در مرحله اول بحث صدور مجوز و کارشناسی این واحدها را در دستور کار قرارداده که با همکاری دستگاهای ذیربط آییننامههای نظام صنفی آن بحث شده تا این مشاغل از شمول آییننامههای نظام صنفی خارج نشوند و منافع مصرفکننده را نیز لحاظ کنند. مسأله بعدی بحث آموزش صنوف است که در حال پیگیری آن هستیم تا با توجه به موقعیت و شرایط اتاقها آموزشهای لازم به واحدهای صنفی صورت بپذیرد.
وی افزود: در دنیای جدید هر واحد صنفی به واقع باید مجهز به سایبرشاپ باشد تا بتواند به صورت روزانه معاملات و نرخ و قیمت کالاها را در صفحه مانیتور خود مشاهده کند؛ هر واحد صنفی در کنار اخذ مجوز و پروانه خود مجوز فعالیت در فضای مجازی را نیز دریافت کند تا بتواند تغییرات دنیای فیزیکی خود را در فضای مجازی اعمال کند.
عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت مسأله ایجاد هلدینگ در صنوف اظهار کرد: واحدهای صنفی ما به دلیل کوچک بودن و بالا بودن هزینههای جاری و ثابتی که دارند، نمیتواند کارآیی لازم را داشته باشند و هزینه تولید و ارایه خدمات برایشان گرانتر از فروشگاههای مجازی و فروشگاههای زنجیرهای تمام میشود.
صدیقی افزود: ایجاد هلدینگ منجر به همافزایی و ارتقای صنوف خواهد شد ضمن اینکه ایجاد رقابت میکند و به همین دلیل مقوله نوینسازی و ورود به کسبوکار مجازی در اولویت برنامههای هیأت رییسه قرار دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.