ساخت ترمینال کانتینری شماره۳ بندر شهید رجایی در مرحله فراخوان مناقصه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ساخت ترمینال کانتینری شماره۳ بندر شهید رجایی در مرحله فراخوان مناقصه است مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی با نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، گفت: سازمان بنادر از جمله مجموعه‌های پیش‌رو در جذب […]

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

ساخت ترمینال کانتینری شماره۳ بندر شهید رجایی در مرحله فراخوان مناقصه است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی با نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، گفت: سازمان بنادر از جمله مجموعه‌های پیش‌رو در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، محمدسعیدنژاد با اشاره به جایگاه فرامنطقه‌ای و بین‌المللی بندر شهید رجایی اظهار‌ کرد: این بندر در بین بنادر منطقه خلیج‌فارس موقعیت ممتازی دارد و شرایط مناسبی برای بهره‌مندی و دسترسی جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد را فراهم کرده است.

به گفته وی، بندر شهید رجایی سال گذشته سهم افزون بر ۶۰ درصدی در تجارت بین‌المللی کشور در بخش کالاهای غیرنفتی داشته است.

سعید‌نژاد اضافه ‌کرد: تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین آبراهه‌های جهان است که ۶۰ درصد نفت دنیا توسط کشتی‌‌‌ها از این آبراهه حمل ‌و نقل می‌شود و بندر شهید رجایی در نزدیکی این تنگه به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط دریایی جهان واقع شده است.

وی اظهار کرد: بندر شهید رجایی در حوزه صادرات و واردات جمعیت ۸۰میلیون نفری ایران را پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت فعلی کانتینری بندر شهید رجایی را پنج میلیون و ۷۰۰ هزار TEU اعلام کرد و افزود: مرحله دوم توسعه بندر از نظر سازه و اسکله کامل شده و امیدواریم تا پایان امسال نصب تجهیزات آن به پایان برسد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت ترمینال کانتینری شماره۳ بندر شهید رجایی گفت: بخشی از این ترمینال در مرحله فراخوان مناقصه برای سرمایه‌گذاری است و با تغییرات صورت گرفته، ظرفیت این ترمینال ۳میلیون‌و۲۰۰هزار TEU پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی همچنین به مسؤولیت‌های سازمان بنادر در زمینه اعمال حاکمیت دریایی نیز اشاره کرد و افزود: ایران عضو ۳۷ کنوانسیون بین‌المللی دریایی است و سازمان بنادر به نمایندگی از دولت و نظام جمهوری اسلامی در چارچوب این قوانین بین‌المللی نقش حاکمیتی دارد.

 

وی اضافه ‌کرد: این سازمان از زمان ساخت شناور تا زمان تردد آن روی دریا به ویژه در زمینه مباحث ایمنی و زیست‌محیطی نقش نظارت و اعمال حاکمیت دارد.