معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد اتمام ریلگذاری راهآهن کرمانشاه قبل از پایان عمر دولت یازدهم معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا قبل از پایان دولت یازدهم ریلگذاری راهآهن کرمانشاه به اتمام میرسد، گفت: عملیات اجرایی اتصال راهآهن کرمانشاه به عراق به طول ۲۶۳ آغاز شده است و ریل تا ۴ […]
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
اتمام ریلگذاری راهآهن کرمانشاه قبل از پایان عمر دولت یازدهم
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا قبل از پایان دولت یازدهم ریلگذاری راهآهن کرمانشاه به اتمام میرسد، گفت: عملیات اجرایی اتصال راهآهن کرمانشاه به عراق به طول ۲۶۳ آغاز شده است و ریل تا ۴ سال آینده به مرز خسروی میرسد.
به گزارش ایلنا، خیرا…خادمی با بیان اینکه یکی از طولانیترین مسیرهای ریلی کشور اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی است، گفت: پروژه راهآهن کرمانشاه و اتصال این استان به شبکه ریلی یکی از ۵ پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه راهآهن بوده و اهمیت بسیار زیادی برای کشورمان دارد.
وی با بیان اینکه خط آهن کرمانشاه در مرکز کشور از محور اراک جدا میشود و از ملایر و فیروزان به کرمانشاه میرسد، ادامهداد: طول این محور ۲۶۷ کیلومتر است و ساخت این مسیر تا مرز خسروی ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه طول راهآهن کرمانشاه تا مرز خسروی ۲۶۳ کلیومتر است و عملیات اجرایی آن آغاز شده، گفت: با توجه به حجم زیاد سفر به عتبات عالیات راهآهن کرمانشاهـ خسروی میتواند مسیر جدیدی برای مسافران عتبات عالیات باشد و امنیت سفر را افزایش دهد.
خادمی ادامهداد: در دولت گذشته این مسیر ریلی از اراک تا ملایر به طول ۹۰ کیلومتر ساخته شد اما در دولت یازدهم از ملایر تا فیروزان به طول ۶۷ کیلومتر و از فیروزان به کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر احداث شد که مجموعه روسازی این مسیر ریلی به طول ۱۸۰ کیلومتر در دولت یازدهم انجام شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامهداد: ۵۰ درصد زیرساخت راهآهن کرمانشاه در دولت قبل و ۵۰ درصد آن در دولت یازدهم به اجرا رسید اما موضوع مهم این است که در طول ۵ ماه گذشته چیزی حدود ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر ریلگذاری شد که در نوع خود یک رکورد بیسابقه محسوب میشود.
خادمی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، گفت: توانستیم رکورد قابل توجهی برای ریلگذاری این مسیر ثبت کنیم و در حالی که متوسط ساخت راهآهن در طول یک سال در سالهای گذشته ۲۰۰ کیلومتر است تنها درا ین پروژه روزانه ۷۰۰ متر ریلگذاری انجام شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ریلگذاری این پروژه قبل از پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: دو ماه پس از اتمام ریلگذاری این پروژه به بهرهبردار تحویل داده میشود.
خادمی با بیان اینکه آرزوی دیرینه مردم کرمانشاه برای دسترسی به شبکه ریلی به زودی محقق میشود، گفت: در حال حاضر راهآهن کرمانشاه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی ایستگاه این پروژه به ۹۰ درصد در فاز اول رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل همچنین با اشاره به ادامه این مسیر به سمت مرز خسروی و اتصال آن به کشور عراق گفت: در حال حاضر پیمانکاران در این پروژه هم مشغول بهکار هستند و تا یکسال و نیم آینده ریل به اسلامآباد میرسد و تا اسلامآباد چیزی حدود ۲۶۰ کیلومتر راهآهن باید ساخته شود. به صورت تقریبی میتوان گفت که ساخت این پروژه نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برآوردها حاکی از این است که این پروژه تا ۵ سال آینده تکمیل خواهد شد.
وی در پایان اظهارداشت: از پروژه راهآهن ارومیه ۳۶ کیلومتر و از پروژه راهآهن قزوین – رشت ۴۱ کیلومتر باقی مانده است که به زودی این دو پروژه هم به بهرهبرداری میرسد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.