تکمیل زنجیره تولید طلا در کشور

  معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره تولید طلا در کشور از برنامه‌های امسال این وزارتخانه است. به گزارش صدا و سیما، جعفر سرقینی گفت: در دو سال گذشته زنجیره تولید آهن تکمیل و امسال زنجیره تولید طلا در دستورکار قرار دارد. وی با اشاره به امور […]

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره تولید طلا در کشور از برنامه‌های امسال این وزارتخانه است.

به گزارش صدا و سیما، جعفر سرقینی گفت: در دو سال گذشته زنجیره تولید آهن تکمیل و امسال زنجیره تولید طلا در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به امور اکتشاف معادن طلا در تعدادی از مناطق مستعد کشور، گفت: تاکنون در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و خراسان ذخایر طلا کشف و مراحل اکتشافی امسال با جدیت انجام می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت تولید طلا را در کشور حدود ۳ تن اعلام کرد و گفت: این ظرفیت به ۵تن خواهد رسید.

سرقینی در ادامه با بیان این‌که اکنون از ۷۰ درصد ظرفیت معادن کشور بهره‌برداری می‌شود، گفت: افزایش ظرفیت بهره‌برداری از معادن در دستور کار است.

وی با بیان این‌که اکنون ۵ هزار و ۵۰۰ معدن فعال در کشور با ظرفیت استخراج سالانه ۶۰۰میلیون تن وجود دارد، اظهار امیدواری کرد تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت استخراج سالانه معادن به حدود یک میلیارد تن برسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان و جایگاه برتر فارس در زمینه استخراج خاک‌نسوز و سنگ‌های مرمریت، گفت: امسال نیز با بهره‌برداری از معادن جدید سهم استان فارس افزایش خواهد یافت.

 

سرقینی، انجام پهنه‌بندی محدوده‌های معدنی استان و تکمیل مراحل اکتشاف در محدوده بهرام‌گور را برای شناسایی ذخایر آهن از برنامه‌های امسال این وزارتخانه در استان فارس اعلام کرد.