مدیرکل معادن غیرفلزی وزارت صنعت خبر داد عوارض ۴۵ درصدی عراق برای ورود سیمان ایرانی در شرایطی که رکود در ساخت و ساز حاکم شده رویکرد فعالان سیمان صادراتی شده است اما به گفته مدیرکل معادن غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه ۴۵ درصدی عراق برای واردات سیمان یکی از موانع صادرات این محصول […]
مدیرکل معادن غیرفلزی وزارت صنعت خبر داد
عوارض ۴۵ درصدی عراق برای ورود سیمان ایرانی
در شرایطی که رکود در ساخت و ساز حاکم شده رویکرد فعالان سیمان صادراتی شده است اما به گفته مدیرکل معادن غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه ۴۵ درصدی عراق برای واردات سیمان یکی از موانع صادرات این محصول است.
سیفا…امیری در گفتوگو با ایسنا، با بیان این که حمایت از واحدهای نیمه تمام سیمانی در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید سیمان در ایران تا پایان سال ۱۳۹۵ به ۸۵ میلیون تن رسیده است و از این مقدار ۵۵ تا ۵۶ میلیون تن نیز تولید شده دیگر نیازی به صدور مجوز برای احداث واحدهای جدید نداریم و باید از واحدهای نیمه کاره حمایت کنیم.
وی در ادامه افزود: در کنار ظرفیت ایجاد شده برای سیمان، اکنون نزدیک به ۲۰میلیون تن نیز واحدهای نیمهکاره با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داریم که در حال حاضر در بخش سیمان تمرکز وزارتخانه بر تکمیل و بهرهبرداری این واحدهاست و تلاش خواهیم کرد که از طریق ایجاد بستر مناسب جهت در یافت تسهیلات یا دیگر مواردی که میتواند در تکمیل این طرحها مؤثر باشد وظایف خود را به انجام برسانیم، چراکه معتقدیم به هر حال نباید این سرمایه اتلاف شود.
مدیرکل معادن غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به وضعیت صادرات سیمان عنوان کرد: در حال حاضر صادرات سیمان به صورت مستقیم انجام میشود ولی همچنان عراق که سابقاً یکی از بازارهای اصلی سیمان ایران بود هنوز تعرفه ۴۵ در صدی واردات سیمان را برای حمایت از تولید داخلی خود حفظ کرده است و ما میتوانیم فقط برای عراق کلینکر بفرستیم.
وزارت راه هنوز به تعهد خرید خود عمل نکرده است
وی با اشاره به قرارداد وزارت راه و شهرسازی برای خرید دو میلیون تن سیمان در سال جاری گفت: وزارت راه و شهرسازی هنوز خریدی بابت قرارداد خرید سیمان نداشته است اما دو پیشنهاد برای مصرف سیمان به این وزارتخانه ارایه شده است که سیمانی کردن همه راههای کشور است، چراکه با تجربهای که در فرودگاهها از جادههای سیمانی داشتیم میتوان گفت که این محصول از آسفالت کیفیت بهتری دارد و در مقابل گرما و سرما مقاومتر است.
امیری درباره پیشنهاد دوم به وزارت راه اظهار کرد: اما پیشنهاد دوم استفاده از سیمان در بازسازی بافتهای فرسوده است و در صورتی که این دو پیشنهاد اجرایی شود، تحرک مناسبی در بازار سیمان صورت میگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.