معاون وزیر راه و شهرسازی رشد صنعت حمل و نقل کشور به ۹ درصد در سال رسیده است معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نرخ رشد حمل و نقل هوایی سالانه به ۹ درصد رسیده است، گفت: احتمال کارشکنی مقامات عربستانی برای انجام پروازهای حج وجود دارد بنابراین حج امسال باید به […]
معاون وزیر راه و شهرسازی
رشد صنعت حمل و نقل کشور به ۹ درصد در سال رسیده است
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نرخ رشد حمل و نقل هوایی سالانه به ۹ درصد رسیده است، گفت: احتمال کارشکنی مقامات عربستانی برای انجام پروازهای حج وجود دارد بنابراین حج امسال باید به صورت ویژه مدیریت شود.
به گزارش ایلنا، علیعابدزاده در مراسم تودیع مدیرعامل سابق شرکت شهر فرودگاهی و معارفه سرپرست این شرکت ضمن تشکر از تلاشهای محمودنویدی، مدیرعامل پیشین این شرکت برای توسعه فرودگاه حضرت امام اظهارداشت: خوشبختانه با توسعه صنعت هوانوردی، استفاده از حمل و نقل هوایی دیگر به یک قشر خاصی تعلق ندارد و حمل و نقل جزیی از حمل و نقل عمومی شده است.
وی ادامهداد: امروز با پیشرفت و توسعه صنعت هوانوردی، این بخش از حمل و نقل سهم بسیار زیادی در جابهجایی مسافران داشته و توانسته سهم قابل توجهی در حمل و نقل عمومی داشته باشد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامهداد: در حالی که سایر شقوق حمل و نقل هزینههای بسیار زیادی را از اعتبارات دولت صرف توسعه خود میکنند اما صنعت هوانوردی هیچ سهمی از بودجه عمومی ندارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد صنعت هوانوردی سالانه به ۹ درصد رسیده است، گفت: با تمام موانعی که بر سر راه این صنعت وجود داشت خوشبختانه رشد حمل و نقل هوایی به عدد قابل قبولی رسیده است.
وی با اشاره به مشکلات این صنعت و این بخش از حمل و نقل اظهارداشت: در سالهای گذشته حمل و نقل هوایی کشورمان با تحریمهای شدید غربیها مواجه بود و اساساً اولویت کشور توسعه حمل و نقل هوایی نبود برای اولویتها در جای دیگری هزینه میشد.
عابدزاده گفت: از سوی دیگر ساختار اقتصادی کشورمان دچار بحرانهای غیرقابل انکاری بود و در حالی که ایرلاینها هزینههای زیادی برای انجام پروازها انجام میدادند اما اجازه نداشتند قیمتها را واقعی کنند بنابراین امروز همه مدیران بخش حمل و نقل راه سختی را در پیش دارند تا این صنعت به توسعه برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامهداد: ما برای این صنعت نیاز به مقررات و ضوابط جدید داریم و میتوانیم از عهده این کار بربیاییم چرا که از بودجه عمومی استفاده نمیکنیم و ثابت شده است که استفاده از بودجه عمومی هم نمیتواند به ما کمکی کند.
عابدزاده تأکیدکرد: متأسفانه اساسنامههای شرکت فرودگاهها و شرکتهای فعال در صنعت هوانوردی را محدود کردهاند که از قوه مقننه و قانونگذاران میخواهیم که این موانع را برطرف سازند. بنا بر این راه بسیار سختی را در پیش داریم.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامهداد: حمل و نقل هوایی در خاورمیانه بیشترین نرخ رشد را در میان سایر مناطق دارد و رشد آن چیزی حدود ۴ درصد بالاتر از رشد جهانی است و ایران در کنار مناطقی فعال است که ۲۵ درصد جابهجایی مسافر در منطقه خاورمیانه و چیزی حدود ۲۰ درصد از این جابهجاییها در منطقه اروپا انجام میشود که ایران هم میتواند سهم بهسزایی در این جابهجاییها داشته باشد.
عابدزاده با اشاره به بهبود شرایط پس از اجرای برجام اظهارداشت: خوشبختانه امروز در شرایطی قرار داریم که دیپلماسی کشور به صنعت هوایی کمک کرده است و خطوط هوایی و شرکتهای سازنده هواپیما در دنیا جواب ما را میدهند بنا بر این، این شرکت میتواند به توسعه صنعت هوانوردی کمک کند.
عابدزاده با بیان اینکه مدلهای مدیریتی پیشین دیگر پاسخگو نیست و کارآیی ندارد، اظهارداشت: در تمام دنیا مدلهای کسب و کار به سمتی پیش میروند که هزینهها را کاهش دهند و ما هم باید بتوانیم از مدلهای اقتصادی جدید برای رونق صنعت هوانوردی استفاده کنیم.
وی با اشاره به نقاط قوت صنعت هوانوردی در ایران گفت: جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان یک بازار باثبات برای حمل و نقل هوایی ایجاد کرده و میتوانیم بگوییم که تا هشت سال آینده تداوم این بازار ادامه خواهد داشت. همچنین در حوزه بینالمللی هم در شرایطی قرار داریم که جزو نقاط استراتژیک دنیا محسوب میشویم و میتوانیم سهم بسیار زیادی از جابهجاییهای مسافر را داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت پروازهای حج ادامه داد: امسال انجام پروازهای حج از یک اهمیت ویژهای برخوردار هستند چرا که طرف عربستانی قرار نیست در انجام این پروازها با ایران همکاری کند. اساساً نمیخواهد مسافران و حجاج ایرانی از انجام این پروازها رضایت داشته باشند.
وی افزود: از سوی دیگر پروازهای حج همزمان با انجام پروازهای تابستانی انجام میشود و ممکن است پیک پروازی در فرودگاهها ایجاد شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: از سوی دیگر ظرفیت هتلهای عربستان کاهش یافته است. بنابراین تعداد پروازها به این مقصد افزایش مییابد بهطوری که ممکن است روزانه ۵ یا ۶ برابر بیشتر پرواز انجام دهیم، بنابراین پروازهای حج امسال نیاز به مدیریت بیشتری دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.