برندگان مناقصات نفتی شانسکی تعیین می‌شوند!

  رییس انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان از مسؤولان و مدیران شرکت‌های نفتی و حفاری خواست، با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» صنایع کوچک را مانند فرزندان خود بدانند و از آن‌‌ها حمایت کنند. علی کرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته اکثر مطالبات تولیدکنندگان […]

 

رییس انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان از مسؤولان و مدیران شرکت‌های نفتی و حفاری خواست، با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» صنایع کوچک را مانند فرزندان خود بدانند و از آن‌‌ها حمایت کنند.

علی کرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته اکثر مطالبات تولیدکنندگان خوزستانی که در کنار شرکت‌های نفتی فعالیت می‌کردند، توسط این شرکت‌ها پرداخت نشد و از این بابت مشکلات فراوانی برای آن‌‌ها به وجود آمد که امیدواریم امسال با توجه به نام‌گذاری انجام‌شده توسط مقام معظم رهبری، شاهد حمایت از صنایع و تولیدکنندگان تجهیزات نفتی استان باشیم.

وی افزود: اگر به دنبال اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی هستیم، باید اقدام و عمل مناسبی توسط مسؤولان و مدیران شرکت‌های نفتی و حفاری انجام بگیرد تا به وسیله حمایت آن‌‌ها از این صنایع، شاهد شکوفایی صنعت در استان باشیم.

کرانی تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی شکلی واقعی به خود بگیرد و در کنار صنایع بزرگ از صنایع کوچک نیز حمایت شود، بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان استان حل می‌شود و آن‌‌ها به خوبی به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

وی گفت: با توجه به وجود ۵ شهرک صنعتی در خوزستان و این‌که خوزستان استانی صنعتی است، مدیران باید به این شهرک‌‌ها توجه ویژه کنند و با توجه به این‌که در ابتدای سال قرار داریم، برای کمک به صنایع کوچک برنامه‌ریزی کنند.

کرانی در خصوص بحث ایجاد منطقه ویژه نفت و گاز در خوزستان عنوان کرد: اگر این منطقه که مدنظر مسؤولان استانی نیز است ایجاد شود، دیگر شاهد تصمیمات جزیره‌ای نخواهیم بود و صنایع استان شکوفا می‌شوند.

وی گفت: اگر منطقه ویژه نفت و گاز شکل واقعی به خود بگیرد و صنایع کوچک در کنار صنایع بزرگ فعالیت کنند و به این ترتیب نیازهای صنایع بزرگ رفع شود، شاهد توسعه استان در بحش صنعت خواهیم بود.

 

کرانی با انتقاد از نحوه برگزاری مناقصه در برخی شرکت‌های نفت و حفاری استان بیان کرد: در برخی مناقصات زمانی که شرکت‌کنندگان استانی و غیراستانی قیمت یکسانی پیشنهاد می‌کنند، به جای کارشناسی و بررسی نحوه عملکرد این شرکت‌کنندگان، قرعه‌کشی انجام و در نهایت سازندگان غیراستانی می‌شود و به عبارتی به روش شیر یا خط برنده مناقصه را تعیین می‌کنند که این روش عاقلانه نیست؛ این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که براساس بخشنامه استاندار دستگاه‌ها موظفند حتی‌الامکان محصولات خود را از درون استان خریداری کنند.