بدقولی دولت در واگذاری ۱۶۰۰ واگن مترو

بدقولی دولت در واگذاری ۱۶۰۰ واگن مترو مدیرعامل مترو تهران گفت: اگر ما معطل وعده‌های دولت برای خطوط مترو می‌شدیم، امروز خطوط مترو به بهره‌برداری نرسیده بود. به گزارش فارس، هابیل‌درویش در مراسم بهره‌برداری از ۶۶ دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی برای مترو تهران و حومه و همین‌طور نوسازی اتوبوس‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر […]

بدقولی دولت در واگذاری ۱۶۰۰ واگن مترو

مدیرعامل مترو تهران گفت: اگر ما معطل وعده‌های دولت برای خطوط مترو می‌شدیم، امروز خطوط مترو به بهره‌برداری نرسیده بود.

به گزارش فارس، هابیل‌درویش در مراسم بهره‌برداری از ۶۶ دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی برای مترو تهران و حومه و همین‌طور نوسازی اتوبوس‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر زیرساخت‌های مترو به پایان رسیده است و هنوز قول ۱۶۰۰ واگن دولت به مترو تهران محقق نشده است ولی ما منتظر اقدامات دولت ننشسته‌ایم و برای این‌که بتوانیم خطوط مترو را به بهره‌برداری برسانیم اقدامات مورد نیاز را انجام دادیم و اگر معطل دولت برای تعهداتش می‌شدیم، امروز خطوط مترو به این شکل به بهره‌برداری نمی‌رسید.

وی ادامه داد: ۲۲ رام قطار (۱۵۴ واگن)، ۱۳ رام قطار (۹۰ واگن)، ۴ رام قطار(۱۲ واگن) و همین طور ۱۰ رام قطار (۷۰ واگن) از ۳ سال گذشته قرارداد آن منعقد و به بهره‌برداری رسیده است که ارزش ریالی آن ۴۵۰میلیون ریال بوده است.

درویش گفت: ۱۹۰۰ میلیارد تومان هزینه ۳ سال خرید واگن برای مترو شهر تهران بوده است.

مدیرعامل مترو تهران خاطرنشان کرد: از این ماه تا پایان سال هرچه واگن‌سازی، واگن بسازد و تحویل بدهد، پول آن را پرداخت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ رام قطار برای خط ۳، ۱۳ رام برای خطوط ۶ و ۷، ۱۰ رام برای خط ۸ و ۴ رام نیز برای فرودگاه مهرآباد اختصاص داده‌ایم.

 

درویش بیان داشت: به زودی مشکل وضعیت نیروی انسانی شرکت واگن‌سازی نیز حل و شرکت واسطه حذف می‌شود.