مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه P٤ هند گفت: با توجه به پیشبینی رشد اقتصادی ٧ درصدی برای هند، این کشور یکی از بازارهای خوب در منطقه به شمار میآید. مهدی شریفی نیکنفس در گفتوگو با شانا، با اشاره به حضور شرکت بازرگانی پتروشیمی در نمایشگاه P٤ هند گفت: […]
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه P٤ هند گفت: با توجه به پیشبینی رشد اقتصادی ٧ درصدی برای هند، این کشور یکی از بازارهای خوب در منطقه به شمار میآید.
مهدی شریفی نیکنفس در گفتوگو با شانا، با اشاره به حضور شرکت بازرگانی پتروشیمی در نمایشگاه P٤ هند گفت: کشور هند بعد از کشور چین بازار دوم محصولات پتروشیمی ایران به شمار میآید، وانگهی با توجه به رشد اقتصادی ٧ درصدی در آن، این کشور یکی از بازارهای خوب در منطقه به شمار میآید.
وی افزود: در سالهای آتی باید به کشور چین به عنوان بازار هدف با احتیاط بیشتری نگاه کنیم چون این کشور در حال راهاندازی صنایع بزرگ پتروشیمی و پلیمری است، از سوی دیگر رشد اقتصادی این کشور (٥ درصد) کمتر از هند است، به عبارت دیگر هند با توجه به سرعت توسعه خود جایگزینی برای چین در بحث مصرف مواد پتروشیمی است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: در حال حاضر مدت زمان حمل و نقل محصولات پتروشیمی به هند و چین به هیچ عنوان قابل قیاس با یکدیگر نیست، بهطوری که هم اکنون محصولات پتروشیمی ایران ظرف دو تا ۳ روز به هند میرسد در حالی که این مدت زمان برای چین گاهی به ٤٥ روز هم میرسد.
وی اظهار کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران امسال حضور پررنگی به همراه دیگر فعالان صنعت پتروشیمی کشور در نمایشگاه P٤ هند داشت، در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و فنآوریهای روز دنیا در زمینه پلیمرها، پلاستیکها و پرینتینگ ارایه شد، در حاشیه این نمایشگاه شرکتکنندگان ایرانی در سمیناری بینالمللی با حضور مقامات و تجار هندی حضور داشتند.
شریفی نیک نفس با بیان این که شرکتهای ایرانی در نمایشگاه P٤ هند حضور داشتند، گفت: این نمایشگاه فرصتی خوب برای بازاریابی محصولات پتروشیمی در آسیا بود؛ در این نمایشگاه از غرفه ما و دیگر شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه P٤ استقبال خوبی به عمل آمد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: در این نمایشگاه بر بازنگری تعرفههای واردات محصولات پلیمری ایران به هند تأکید ویژه شد، زیرا هم اکنون محصولات ایران به کشورهای آسهآن با تعرفه صفر انجام میشود در حالی که در هند با تعرفه ٧ درصد انجام میشود، از سوی دیگر باز شدن السی در هند و ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی از دیگر مباحث مورد تأکید در نمایشگاه بود.
وی به بحث رقابت منفی در میان مجتمعهای پتروشیمی ایران برای فروش محصولات و ارایه تخفیفهای زیاد اشاره کرد و گفت: این بحثی است که بازار ایران را با خطر مواجه کرده، از این رو این بحث با همکاران ما در نمایشگاه P٤ هند مورد بررسی قرار گرفت.
شریفی نیک نفس، با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران برای تحقق جهش دوم خود نیازمند همدلی و همگرایی بیشتر است، اظهار کرد: در صورت نهادینه شدن نقش رگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی میتوان به بسیاری از هدفهای پیشبینی شده دست یافت، تنظیم بازار و نیز عرضه و تقاضا باید برای تأمین نیاز داخل و نیز صادرات، هدفمند شود. در صورت رقابت سالم و نیز برنامهریزی برای صادرات میتوانیم بازارهای از دست رفته را احیا کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.